Uběhnout čtyřikrát kolečko po čtyřech kilometrech a hned je z toho sleva dvacet procent na oblečení nebo kosmetiku. Česká aplikace Gumpido ukazuje, jak skloubit zdravý životní styl a úsporu peněz. Za pohyb totiž odměňuje.
„Napadlo nás spojit to, co Češi nejvíce milují, s tím, v čem zaostávají – tedy nákupy ve slevě a aktivní pohyb,“ říká Daniel Mališ, který se dvěma svými přáteli službu Gumpido založil. Za nachozené nebo uběhané kilometry aplikace načítá body, které uživatelé mohou vyměnit za slevy nebo v partnerských obchodech, jako jsou třeba e-shopy Zoot a Notino.
Nedávno jste již předplatné aktivoval
Je nám líto, ale nabídku na váš účet v tomto případě nemůžete uplatnit.
Tento článek pro vás někdo odemknul
Obvykle jsou naše články jen pro předplatitele. Dejte nám na sebe e-mail a staňte se na týden zdarma předplatitelem HN+ i vy!
Navíc pro vás chystáme pravidelný výběr nejlepších článků a pohled do backstage Hospodářských novin.
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení
Využitím nabídky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Přihlaste se,
nebo si jen přečtěte odemčený článek bez přihlášení.
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet.
Děkujeme, teď už si užijte váš článek zdarma
Od tohoto okamžiku můžete číst neomezeně HN+ na týden zdarma. Začít můžete s článkem, který pro vás někdo odemknul.
V e-mailu máte odkaz k nastavení hesla a dokončení registrace. Je to jen pár kliků, po kterých můžete číst neomezeně HN+ na týden zdarma. Ale to klidně počká, zatím si můžete přečíst článek, který pro vás někdo odemknul.
Pokračovat na článekAplikace vznikla před dvěma lety, kdy pandemie koronaviru uzavřela fitness centra i jiná rekreační zařízení. Lidé neměli jinou možnost než sportovat venku. „To naši iniciativu ještě urychlilo,“ říká Mališ. Službu v současnosti využívají tisíce uživatelů. Body získané za naběhané kilometry mohou vyměnit za více než osm tisíc různých slev či odměn. Třeba až třicetiprocentní slevy na zboží a nákup nebo vouchery za několik set korun. Mezi partnery Gumpida patří vedle zmíněných obchodů Zoot a Notino i rozvážková služba Wolt nebo prodejny iStyle. Z každé využité odměny dostává Gumpido provizi.
Služba se snaží přispět i k ochraně životního prostředí a snížení emisí CO2. Gumpido chce například uživatele odměnit za jízdu na kole do práce. „Aktuálně jednáme o spolupráci se sdružením Automat a jejich projektem Do práce na kole, který právě toto podporuje,“ říká Mališ. Do aplikace chce Mališ přidat i informaci o tom, kolik oxidu uhličitého uživatelé cestou do práce na kole nebo pěšky ušetřili. „Je samozřejmě nemožné měřit dopad jednotlivých uživatelů, ale pomocí přibližného výpočtu ušetřeného oxidu uhličitého na uživatele chceme ukázat, jak málo stačí k tomu, abychom pomohli životnímu prostředí,“ říká Mališ.
Obchody, do kterých uživatelé získají slevu, nechce Mališ ke spolupráci lákat jen na hezké PR, ale i na zlepšení jejich obchodních výsledků. Například dodávková služba Wolt díky Gumpidu oslovila novou skupinu zákazníků. „Naším cílem bylo prostřednictvím spolupráce oslovit zákazníky, kteří žijí aktivní život a pro které máme na naší platformě širokou nabídku zdravých jídel,“ říká mluvčí společnosti Wolt Jana Jarošová.
Zakladatelé do vývoje Gumpida investovali přes milion korun a nyní chystají službu dál rozvíjet. „V současnosti se snažíme stále silně podporovat růst jak na straně počtu uživatelů, tak na straně spolupracujících partnerů,“ komentuje Mališ a dodává, že výrazně pracují i na samotné platformě. V současné době nabízí pouze chůzi, běh či jízdu na kole. Tvůrci plánují přidat další sporty. Využít chtějí soutěživost mezi uživateli. „Plánujeme je motivovat v rámci nejrůznějších výzev, kdy budou moci sbírat body spolu s přáteli či kolegy v práci. Rádi bychom podpořili soutěžního ducha, který je v každém z nás, a umožnili i firmám soupeřit mezi sebou,“ přibližuje strategii Mališ.
Rychlý start dodává zakladatelům odvahu a věří, že jejich iniciativa uspěje i za hranicemi. „V dlouhodobějším časovém horizontu se samozřejmě připravujeme na expanzi do zahraničí. Pevně věříme, že tento koncept má naději na celosvětový úspěch,“ těší se Mališ a dodává, že vstup investora do společnosti ale zatím není v plánu.
V současné době na českém trhu není aplikace, která by Gumpidu přímo konkurovala. Nejvíce se jí blíží aplikace EPP – Pomáhej pohybem od Nadace ČEZ. Její princip se od Gumpida liší v tom, že body získané pohybem může v aplikaci ČEZ uživatel věnovat na projekt, který následně Nadace ČEZ finančně podpoří. „Jediné, co máme společné, je pomáhat pohybem, kdy u nás to děláte navíc i za odměny,“ říká Mališ.