Berlín, 13. 9. 2002

V Německu se chystá vysílat televize pro věřící - Bibel TV. Licenci k vysílání obdržela od úřadů už v prosinci 2001. Do mediálního světa, kde jsou ostré lokty více než potřeba, vstupuje s odvážným tvrzením: "Ty nejnapínavější příběhy stojí v bibli!"

Tvůrci programu mají v plánu diváky zaujmout například kvízem o bibli, náročnými čteními či zprávami z oblasti umění. Mezi jednotlivým vysíláním mají autoři připraveny tzv. "Bibel-Highlights". Nebudou to však klasické zprávy, jak by se očekávalo, ale předčítané vybrané texty z knihy knih. Rolf-Diether Hering z produkčního oddělení vysvětluje: "Přivedeme diváky k tomu, aby poslouchali a zaujali nový postoj k tomu, co chce bible sdělit." Televize má připraveno již na sto osmdesát takových čtení.

Pro vysílání je počítáno s nábožensky zaměřenými filmy, přesto televizní stanice divákům nabídne také vlastní tvorbu. Ta by se měla zaměřovat nejen na dokumenty o různých životních stylech věřících, ale nabídne i hudební bloky či portréty významných umělců. Televize podle zpravodajského serveru Netzeitung plánovala svůj program spustit již loni na podzim. Došlo však k několika zpožděním, a tak první kompletní vysílání se na obrazovce neobjevilo letos v létě, ale s konečnou platností začne 1. října.

Televizní společnost si živnou půdu připravovala již s předstihem. Využila k tomu satelity Astra a na programu NBC nabízela "TV Bibel-magazín". "Mnoho diváků ještě stále není technicky v dosahu našeho programu a tímto magazínem chceme alespoň části zprostředkovat, co Bibel TV přinese," píše se na internetových stránkách televizní stanice. Příjmy získá provozovatel licence z poplatků, které mu poplynou z kódovaného vysílání. V případě takto jednostranně orientované televize je totiž velmi těžké představit si reklamu, která by ji mohla uživit.

Podle ředitele TV Bibel Henniga Röhla má být v prvních dvou letech existence investováno kolem patnácti miliónů eur. Na této částce se zřejmě bude podílet evangelická televizní produkční společnost Eikon a katolická Tellux, které v televizní společnosti drží společně podíl 25,5 procenta.