Podniky dnes nemají k dispozici žádné zázračné léky, žádné zaručené recepty nebo jednoduchá řešení. Staré osvědčené přístupy již nejsou účinné. Co dělat? Lidé v podnicích si musí dnes pořádně vyhrnout rukávy, aby dokázali zvýšit výkonnost svých podniků. K tomu budou potřebovat celou sadu praktických nástrojů.
Tak by se asi dalo shrnout poselství nové knihy jednoho z nejvýznamnějších představitelů světového managementu Michaela Hammera Agenda 21, kterou s podtitulem Co musí každý podnik udělat pro úspěch v 21. století vydalo ve své Knihovně světového managementu nakladatelství Management Press (váz., 260 str., doporučená cena 360 Kč, z angl. orig. ji přeložila H. Škapová).
Někdejšího tvůrce koncepce reengineeringu a prominentní představitel reengineeringového hnutí ve své nové knize představuje pragmaticky zaměřenou reakci na události, které změnily tvář dnešního světa podnikání. V knize poodkrývá tajemství nejlepších a nejúspěšnějších podniků dneška a poskytuje účinné nástroje podnikové transformace - formuluje "dnešní agendu" - devět základních programových bodů, jež musí podniky a podnikatelé učinit, chtějí-li opravdu uspět a prosperovat v době sílící "nadvlády zákazníka" a globální hyperkonkurence:
1. Staňte se podnikem, s nímž se dobře spolupracuje.
2. Poskytněte zákazníkům vyšší přidanou hodnotu.
3. Buďte posedlí procesy.
4. Změňte kreativní práci v procesní práci.
5. Používejte měření ke zlepšování postupů, nikoli jako funkci účetnictví.
6. Rozvolněte svou organizační strukturu.
7. Neprodávejte svým distribučním kanálům, ale jejich prostřednictvím.
8. Překročte své hranice v zájmu vyšší efektivnosti.
9. Vzdejte se své identity ve prospěch širšího podniku.
Michael Hammer je jedním z nejvlivnějších světových autorů v oboru podnikového managementu a průkopníkem významných manažerských inovací, jež se staly standardní součástí manažerského instrumentária a provozních metod těch nejlepších a nejúspěšnějších podniků. Především pak jeho koncepce reengineeringu podnikových procesů a myšlenka procesní podnikové organizace od základů změnily celý dnešní podnikatelský svět.
Jeho předchozí úspěšná kniha (napsal ji spolu s J. Champym) - Reengineering - radikální proměna firmy. Manifest revoluce v podnikání - měla velký ohlas. V nakladatelství Management Press se dočkala v roce 2000 již svého třetího českého vydání.
Časopis Business Week Michaela Hammera označil za jednoho ze čtyř nejvýznamnějších myslitelů v oboru managementu devadesátých let.
Kniha stojí 360 Kč včetně DPH a můžete si ji písemně objednat na adrese ECONOMIA a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova HN Kariéra Business
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist