Podniky dnes nemají k dispozici žádné zázračné léky, žádné zaručené recepty nebo jednoduchá řešení. Staré osvědčené přístupy již nejsou účinné. Co dělat? Lidé v podnicích si musí dnes pořádně vyhrnout rukávy, aby dokázali zvýšit výkonnost svých podniků. K tomu budou potřebovat celou sadu praktických nástrojů.
Tak by se asi dalo shrnout poselství nové knihy jednoho z nejvýznamnějších představitelů světového managementu Michaela Hammera Agenda 21, kterou s podtitulem Co musí každý podnik udělat pro úspěch v 21. století vydalo ve své Knihovně světového managementu nakladatelství Management Press (váz., 260 str., doporučená cena 360 Kč, z angl. orig. ji přeložila H. Škapová).
Někdejšího tvůrce koncepce reengineeringu a prominentní představitel reengineeringového hnutí ve své nové knize představuje pragmaticky zaměřenou reakci na události, které změnily tvář dnešního světa podnikání. V knize poodkrývá tajemství nejlepších a nejúspěšnějších podniků dneška a poskytuje účinné nástroje podnikové transformace - formuluje "dnešní agendu" - devět základních programových bodů, jež musí podniky a podnikatelé učinit, chtějí-li opravdu uspět a prosperovat v době sílící "nadvlády zákazníka" a globální hyperkonkurence:
1. Staňte se podnikem, s nímž se dobře spolupracuje.
2. Poskytněte zákazníkům vyšší přidanou hodnotu.
3. Buďte posedlí procesy.
4. Změňte kreativní práci v procesní práci.
5. Používejte měření ke zlepšování postupů, nikoli jako funkci účetnictví.
6. Rozvolněte svou organizační strukturu.
7. Neprodávejte svým distribučním kanálům, ale jejich prostřednictvím.
8. Překročte své hranice v zájmu vyšší efektivnosti.
9. Vzdejte se své identity ve prospěch širšího podniku.
Michael Hammer je jedním z nejvlivnějších světových autorů v oboru podnikového managementu a průkopníkem významných manažerských inovací, jež se staly standardní součástí manažerského instrumentária a provozních metod těch nejlepších a nejúspěšnějších podniků. Především pak jeho koncepce reengineeringu podnikových procesů a myšlenka procesní podnikové organizace od základů změnily celý dnešní podnikatelský svět.
Jeho předchozí úspěšná kniha (napsal ji spolu s J. Champym) - Reengineering - radikální proměna firmy. Manifest revoluce v podnikání - měla velký ohlas. V nakladatelství Management Press se dočkala v roce 2000 již svého třetího českého vydání.
Časopis Business Week Michaela Hammera označil za jednoho ze čtyř nejvýznamnějších myslitelů v oboru managementu devadesátých let.

Kniha stojí 360 Kč včetně DPH a můžete si ji písemně objednat na adrese ECONOMIA a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova HN Kariéra Business

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist