Pepsi chystá televizní soutěž, jejíž výherce se může stát miliardářem

Neobvyklou reklamní kampaň připravuje společnost Pepsi-Cola. Televizní show, v níž budou mít její američtí zákazníci šanci vyhrát jednu miliardu dolarů, spustí již příští měsíc. Proti možnosti, že by se někomu opravdu povedlo rekordní sumu vyhrát, se však už Pepsi raději pojistila.
Vlastní pořad je určitou známkou toho, že inzerenti už nevystačí s klasickými reklamními bloky a snaží se své produkty dostat do hlavních vysílacích časů. "Je opravdu těžké nyní vyrobit třicetivteřinovou reklamu, která by nějak vyčnívala mezi ostatními," tvrdí Dave Burwick, marketingový ředitel firmy Pepsi-Cola pro Severní Ameriku.
Společnost podle něj očekává, že se do kampaně se zapojí milióny účastníků. Ti budou muset napsat dopis nebo e-mail, ve kterém použijí zvláštní kódy, jež najdou na spodní straně uzávěrů. Firma vybere tisíc z nich, kteří se budou moci soutěže zúčastnit. Deset finalistů pak bude bojovat o jeden milión dolarů. Vítěz, čerstvý milionář, navíc dostane šanci vyhrát miliardový bonus v loterii. V té rozhodnou čísla tažená cvičenou opicí.
Pořad poběží na americké stanici pro mladé, WB, podmínky soutěže zatím firma nezveřejnila. Producentem bude Michael Davies, který do Spojených států přinesl soutěž Chcete být milionářem? Reklamní kampaň vyjde Pepsi zhruba na 20 miliónů dolarů.
Největší rival společnosti Pepsi, Coca-Cola, se v minulosti proslavila sponzorováním televizní reality show s názvem Americký idol.