Autoři při psaní využili poznatků rozsáhlého výzkumu prováděného v desítkách různých organizací po celém světě, který přinesl nový soubor klíčových témat a shromáždil množství příběhů ilustrujících a umožňujících lépe pochopit transformační proces o osmi krocích.
Jejich nejdůležitějším zjištěním je, že ústřední problém nikdy netkví ve strategii, struktuře, v systémech či kultuře, ale že podstata problému vždy spočívá v otázce, jak změnit chování lidí. A zatímco mnoho manažerů se stále domnívá, že předpokladem takové změny je změna myšlení lidí, Kotter s Cohenem dokládají, že klíčový význam zde má - často i dramatické - zprostředkování strhující, burcující a přesvědčivé názorné zkušenosti, později doprovázené hlubokým emocionálním prožitkem úspěchu. Nikoli tedy racionální analýza a řeč kvantitativních ukazatelů. Ve vysoce úspěšných programech změn lidé nacházejí způsoby, jak druhým lidem pomoci vidět problémy nebo jejich řešení takovými způsoby, jež ovlivňují zejména emoce, nikoli jen myšlení. Pocity a emoce změní chování lidí natolik, že dokáží překonat i četné překážky na cestě k zásadní změně. Méně úspěšné případy implementace změny naopak tyto znaky práce s prožitky, pocity a emocemi většinou postrádají.
Struktura knihy je dána osmi kroky, protože těchto osm kroků odpovídá zkušenosti lidí, tomu, jak proces změny a jeho dílčí fáze prožívají. Úspěšný program změny je určitým vývojovým procesem a kapitoly knihy sledují jeho fáze. Autoři problémy ukazují prostřednictvím skutečných příběhů, převyprávěných skutečnými lidmi.
John Kotter a Dan Cohen se prostřednictvím těchto nevšedních příběhů dotýkají samé podstaty, samého srdce problému realizace změny a ukazují, že právě apel, který se zmocňuje srdcí lidí, jejich cítění a emocí, je tak silným motivačním činitelem, že dokáží překonat i ty nejhrozivější překážky a se svými organizacemi dosahovat neuvěřitelných výsledků.
Díky nakladatelství Management Press - www.mgmtpress.cz - se tak čtenářům jen krátce po originálním vydání dostává do rukou v kvalitním českém překladu další významné dílo světové manažerské literatury. John P. Kotter, podle průzkumu časopisu Business Week z října 2001 "leadership guru" a nejvýznamnější americký autor v oblasti vůdcovství a rozvoje vůdčích dovedností, je i u nás již dobře známou "značkou". Lze očekávat, že manažeři a personalisté, kteří se seznámili s Kotterovou předchozí knihou Vedení procesu změny, dychtivě sáhnou i po jeho Srdci změny.
Cena jednoho výtisku knihy je 290 Kč včetně DPH. Knihu si můžete písemně objednat na adrese ECONOMIA a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova@economia.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství MANAGEMENT PRESS. Informace na tel. čísle 234 462 232. Členové HN klubu, kteří u této publikace uvedou na objednávce pořadové číslo členské karty, obdrží dvacetiprocentní slevu.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist