Motto: "Nejprve vše pro klienty, časem nám to sami vrátí."
Co dělá takový ředitel úspěšné cestovní agentury?
"Vyrábím myšlenky a pomáhám je realizovat. Mé heslo je jednoduché: nejnižší ceny a nejlepší služby."
A to se dá skloubit?
"Je to sice nejdražší způsob, vysoké nárůsty v obratech to ale vyváží. Druhé heslo: nejprve vše pro klienty, časem nám to sami vrátí."
Jakou myšlenku pomáháte realizovat třeba teď?
"Spouštíme superluxusní linku Praha - Brno, která nemá v Evropě obdoby. Bude jezdit 14krát denně. Za stejnou cenu jako konkurence nabízíme nové luxusní autobusy, 10 centimetrů mezi sedadly navíc, stevardku na palubě, zdarma kávu, kapučíno, čokoládu a čaj, toaletu, osmikanálový audio volič se sluchátky, dále navíc v první třídě, která je o 50 korun dražší, kožená sedadla, připojení na internet, vlastní širokoúhlý monitor v sedačce, výběr z několika filmů, navigace. Rezervace po internetu. Celá ta myšlenka na luxusní linku Praha - Brno vznikla tím, že jsem si koupil luxusního Jaguára a myslím si, že na stejný cestovní komfort má právo každý. Vše je o službách, o přidaných hodnotách. Služby nejsou drahé, jen je náročné je udržovat."
Co vás vedlo k založení Student Agency?
"Student Agency jsem založil v Brně v roce 1993 jako student čtvrtého ročníku vysokého učení technického. První myšlenka se zrodila v létě roku 1992. Tehdy jsem byl na letní brigádě v Londýně, kde jsem potkával desítky českých slečen, kterým se říkalo au-pair. To slovo jsem slyšel prvně. Vrátil jsem se, splatil dluhy rodičům a začal podnikat se zhruba 4000 korun v kapse. Měl jsem kancelář o výměře 10 metrů, pronajatý starý nábytek, starý fax, který jsem si přivezl z Anglie. Za tři roky z toho byla největší au-pair agentura na světě, s několika pobočkami. Dnes máme 15 poboček a 230 zaměstnanců."
Může dneska začátečník, který třeba cestovní ruch vystudoval, prorazit na našem trhu s turistikou? Co k tomu potřebuje?
"Prorazit může kdokoliv v jakémkoliv oboru, zaleží ale, za jak dlouho a za kolik. Nováčkům bych doporučoval začít praxí ve větších renomovaných kancelářích, rozkoukat se. Jestli mají cit pro detail, jsou lidumilové a mají alespoň trochu ctižádosti a naivity (ta k tomu patří), tak mají šanci. Ceny v cestovním ruchu už moc níže nepůjdou, máme ale velké rezervy v kvalitě služeb. Právě ten cit pro detail je důležitý ke zvýšení kvality služeb. Začátečníkům bych doporučoval se specializovat na určitou destinaci."
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist