Nová eurokampaň by měla stát 60 miliónů

Vláda dnes rozhodne o tom, jak bude vypadat nová eurokampaň. Materiál, jehož jádrem už není evropská ústava, ale informování o EU jako takové, ministrům předloží premiér Jiří Paroubek.
Novou koncepci vypracoval Odbor pro informování o evropských záležitostech při Úřadu vlády. Zadání dostal od lídrů koaličních stran, kteří se letos v červnu dohodli, že financovat kampaň zaměřenou pouze na euroústavu ztratilo smysl.
Po dvojím odmítnutí smlouvy v Nizozemsku a ve Francii Česko ratifikaci Ústavy EU odložilo na přelom roku 2006 a 2007.
Nová koncepce sice evropskou ústavní smlouvu neopomíjí, dokument v ní ale nehraje klíčovou roli.
"Stanovili jsme čtyři priority, které by vládnímu informování o evropských záležitostech v České republice měly v letošním roce dominovat," řekla HN šéfka Paroubkova evropského odboru Petra Mašínová.
Pokud dnes ministři koncepci v nezměněné podobě schválí, kampaň se zaměří hlavně na vysvětlování dopadů ročního členství Česka v EU, vzdělávání žáků a učitelů ve školách či na poradenství, kde se dají získat například spolehlivé informace o tom, jak čerpat peníze ze strukturálních fondů.
"Kampaň bude levnější, než jsme navrhovali dříve, v době, kdy se Česko chystalo na schvalování evropské ústavy v referendu," uvedla včera Mašínová. "Pro letošní rok bychom na ni rádi získali 60 miliónů korun. Rozhodne se na dnešním zasedání vlády."
Informační kampaň zaměřená na prezentaci euroústavy měla stát o 20 miliónů korun víc.