Nová eurokampaň by měla stát 60 miliónů
Vláda dnes rozhodne o tom, jak bude vypadat nová eurokampaň. Materiál, jehož jádrem už není evropská ústava, ale informování o EU jako takové, ministrům předloží premiér Jiří Paroubek.
Novou koncepci vypracoval Odbor pro informování o evropských záležitostech při Úřadu vlády. Zadání dostal od lídrů koaličních stran, kteří se letos v červnu dohodli, že financovat kampaň zaměřenou pouze na euroústavu ztratilo smysl.
Po dvojím odmítnutí smlouvy v Nizozemsku a ve Francii Česko ratifikaci Ústavy EU odložilo na přelom roku 2006 a 2007.
Nová koncepce sice evropskou ústavní smlouvu neopomíjí, dokument v ní ale nehraje klíčovou roli.
"Stanovili jsme čtyři priority, které by vládnímu informování o evropských záležitostech v České republice měly v letošním roce dominovat," řekla HN šéfka Paroubkova evropského odboru Petra Mašínová.
Pokud dnes ministři koncepci v nezměněné podobě schválí, kampaň se zaměří hlavně na vysvětlování dopadů ročního členství Česka v EU, vzdělávání žáků a učitelů ve školách či na poradenství, kde se dají získat například spolehlivé informace o tom, jak čerpat peníze ze strukturálních fondů.
"Kampaň bude levnější, než jsme navrhovali dříve, v době, kdy se Česko chystalo na schvalování evropské ústavy v referendu," uvedla včera Mašínová. "Pro letošní rok bychom na ni rádi získali 60 miliónů korun. Rozhodne se na dnešním zasedání vlády."
Informační kampaň zaměřená na prezentaci euroústavy měla stát o 20 miliónů korun víc.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



