Slovácké divadlo v Uherském Hradišti uvede zítra premiéru Lermontovovy Maškarády v režii Oxany Smilkové, jejíž inscenace se vyznačují velkou dynamičností i karnevalově divokým hudebně-výtvarným pojetím a vyvolávají velkou pozornost diváků i kritiky.
Smilková je rodačka z Kyjeva, kde vystudovala Vysokou školu divadelní a Filozofický ústav Akademie věd Ukrajiny, v roce 1984 absolvovala režii na Akademii dramatických umění (GITIS).
Jako režisérka působila ve slavném MCHATu i v dalších ruských a ukrajinských souborech. V posledních letech soustavně spolupracuje s českými a moravskými scénami.
HN: Proč se tak často vracíte k ruské klasice? Nedůvěřujete současným autorům?
V České republice jsem režírovala například Čechovův Višňový sad, Strýčka Váňu, Racka, ale také Hamleta, vlastní hru Elektra, cool drama Tvář v ohni, nebo Radzinského Poslední noc posledního cara. Pro mě není důležité, zda jde o klasický nebo moderní text. Rozhodující je, chcete-li moderně zpracované téma, které hra obsahuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.