Slovácké divadlo v Uherském Hradišti uvede zítra premiéru Lermontovovy Maškarády v režii Oxany Smilkové, jejíž inscenace se vyznačují velkou dynamičností i karnevalově divokým hudebně-výtvarným pojetím a vyvolávají velkou pozornost diváků i kritiky.

Smilková je rodačka z Kyjeva, kde vystudovala Vysokou školu divadelní a Filozofický ústav Akademie věd Ukrajiny, v roce 1984 absolvovala režii na Akademii dramatických umění (GITIS).

Jako režisérka působila ve slavném MCHATu i v dalších ruských a ukrajinských souborech. V posledních letech soustavně spolupracuje s českými a moravskými scénami.

HN: Proč se tak často vracíte k ruské klasice? Nedůvěřujete současným autorům?

V České republice jsem režírovala například Čechovův Višňový sad, Strýčka Váňu, Racka, ale také Hamleta, vlastní hru Elektra, cool drama Tvář v ohni, nebo Radzinského Poslední noc posledního cara. Pro mě není důležité, zda jde o klasický nebo moderní text. Rozhodující je, chcete-li moderně zpracované téma, které hra obsahuje.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se