Terorismus se stal nevypočitatelnějším
Christoph Hardt, Hermann-Josef Knipper
Existuje trend změny klimatu, k němuž se přidávají přirozené teplotní cykly - a tomu musíme přizpůsobit i naší obchodní politiku, říká pro deník Handelsblatt Nikolaus von Bomhard, šéf druhé největší světové zajišťovny Münchener Rück. Podotýká také, že jeho zajišťovna podporuje aktivity na ochranu klimatu.
Jako zajišťovny se vás velmi dotýkají také přírodní katastrofy. Podporujete aktivity na ochranu klimatu, o nichž se hovořilo na konferenci v Montrealu?
Ano, to podporujeme. Všude, kde jsme toho schopní, se snažíme dodat naše znalosti. Jsem přesvědčen, že idea dosáhnout zlepšení tím, že omezíme i sami sebe, je správná.
Máme za sebou dva roky extrémních vichřic v USA a Japonsku. Je to dopad změny klimatu?
Trend změny klimatu nepochybně existuje. K tomu se navíc přidávají přirozené teplotní cykly. Nyní se nacházíme v teplé fázi severního Atlantiku, což vede k více větrným aktivitám. Zatím jsme v první třetině tohoto cyklu, který zpravidla trvá dvacet až třicet let. Tomu musíme přizpůsobit i naši obchodní politiku.
Dělá vám jako světovému koncernu starosti přiostření situace na Blízkém východě a riziko terorismu?
Situace na Blízkém východě je bohužel všechno možné, jen ne stabilní. Žijeme ve velmi neklidné době.
Zahnala válka USA proti terorismu jeho nebezpečí?
Fenomén terorismu se stal mnohem nevypočitatelnějším. Útok na World Trade Center byl také pro pojišťovnictví bodem zlomu, kdy jsme museli dramaticky změnit pojistné krytí rizik z terorismu a omezit jej.
Váš konkurent, Schweizer Rück se díky koupi pojišťovnické divize od General Electric stal jedničkou na trhu. Nezlobí vás to, že jste nyní jen druzí?
Oba máme na světovém trhu vedoucí pozici. Důležitým kritériem totiž není jen obrat. Záleží také na ziskovosti. A my v letošním roce pravděpodobně dosáhneme nejlepších výsledků ze všech konkurentů.
Na to, abyste zlepšili své hospodářské výsledky, jste se rozhodli prodat velké balíky akcií HVB a Allianz. Je tím éra, kdy jste pěstovali dobré vztahy k Allianz, s níž jste tvořili jakousi mnichovskou část takzvaného Německa a.s., u konce?
To, čemu se říká "Německo a.s.", mi nic neříká. My jsme tyto podíly prodali, protože jsme chtěli snížit naší koncentraci na finanční akcie. Samozřejmě, že je Allianz jedním z našich největších zákazníků, ale zvláštní vztahy mít nechceme a nechce to ani Allianz. Ta Allianz, která kdysi byla naší sesterskou společností, je dnes také naším konkurentem. V tom se toho příliš nezměnilo.
Pojišťovnictví je zpravidla považováno za něco velmi nudného. U vás to naopak zní, jako by to bylo plné napětí. Co vás na tom tolik fascinuje?
Kdo se zabývá pojišťovnictvím, ten velmi brzy přijde na to, že musí pokrýt neuvěřitelně široké spektrum témat. Protože ať už se stane cokoliv, v mikro- či makroekonomii, nebo v politice, klimatu, či dokonce v kultuře, vždycky se to pojišťovnictví nějak dotkne. Udržet si v této změti látky a informací orientaci a učinit to správné rozhodnutí, to je ta výzva.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist