Ani druhé CD s geometrickou tematikou edice Didakta od Silcom multimedia si neklade za cíl podávat výklad geometrie (první CD jsme popsali minulý týden). Je to spíše pomůcka pro zefektivnění práce učitele, který si díky přehledu, který program automaticky vytváří, může snadno udělat představu o tom, co kdo ve třídě z geometrie umí či naopak, co je třeba koho ještě doučit. Na CD je připraveno množství úloh k řešení, stačí jen spustit program a posadit žáčka k počítači, anebo si vytisknout pracovní list.

Zatímco CD Geometrie 1 obsahuje příklady k procvičení jednoduchých konstrukčních postupů, druhé nabízí hlavně úlohy na výpočty a měření, a to jak ve dvojrozměrném, tak trojrozměrném prostoru. Jsou na něm úlohy na určování geometrických útvarů, úlohy k procvičování jednotek délky, obsahu a objemu. Děti si mohou procvičit i odhady velikosti úhlů a měření úhloměrem, množství výpočtů objemu, obsahu a povrchu těles a základní výpočty v pravoúhlém trojúhelníku.

Stejně jako u Geometrie 1 jsou příklady rozděleny v šesti kapitolách: první z nich se jmenuje Obrazce a tělesa, v ní děti procvičují určování geometrických tvarů. Kapitola Měrné jednotky obsahuje příklady na výpočet délek, objemu a obsahu, kapitola Úhly příklady na odhad a měření úhlů a jejich velikostí a měření úhloměrem, převody stupňů a výpočty velikostí úhlů. Další kapitola má název Obsahy a obvody. Jsou v ní příklady na výpočty trojúhelníku, kruhu, rovnoběžníku a lichoběžníku, podobně jako v kapitole Objemy a povrchy, která se věnuje výpočtům u trojrozměrných těles, hranolu, kvádru, válce, kužele a jehlanu. Poslední kapitola je věnována výpočtům v pravoúhlém trojúhelníku a jsou v ní příklady na Pythagorovu větu a základní příklady na goniometrické funkce. Dohromady je na CD třiadvacet samostatných úkolů.

Ovládání programu je téměř shodné jako u Geometrie 1, takže pokud s ní už žáci a učitelé někdy pracovali, nebude jim ovládání činit žádné potíže. Geometrie 2 má totiž stejné grafické prostředí, díky němuž je práce s programem velmi jednoduchá a přehledná. Kurzor se objevuje na ploše v základním stavu ve tvaru šipky. Nad různými objekty plochy se ale kontextově mění, a signalizuje tak, zda je po stlačení dostupná nápověda ke kapitole, ve které se právě nacházíte, nebo třeba zadání příkladu. Pokud uživatel vybere kapitolu, může ještě nastavit počet příkladů v sérii od deseti do třiceti, které počítač žákovi nabídne, a rovněž, zda bude žák řešit příklad výpočtem nebo výpočtem i měřením. Řešení jednotlivých příkladů závisí na typu úlohy, pro každý příklad je ale dostupná nápověda, kterou by si před začátkem řešení měli žáci přečíst. Po vypracování úlohy počítač vyhodnotí úspěšnost řešení a žáka oznámkuje. Výsledky zároveň zaznamená do databáze, kde jsou k dispozici učiteli, a vypracuje i tabulku nejlepších řešitelů ve třídě pro motivaci žáků.

V provedení pro jednoho uživatele přijde CD na 499 korun, multilicence stojí 2299 Kč včetně DPH.
Autor je spolupracovníkem redakce

060124-sv-06-6.jpg

Systémové požadavky:

Windows 95/98/ME/2000/NT/XP
Pentium a vyšší
16 MB RAM
rozlišení 800 x 600, High Color
CD-ROM mechanika (čtyřrychlostní)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist