O vzdělání roste zájem, říká šéf Scia

Čím dál víc rodičů chce své děti vidět na prestižní škole. Nelitují peněz, které příprava pro tyto školy stojí. Společnost Scio na tom postavila svůj byznys, nabízí testy a přípravné kursy. "Nejvíc testů kupují rodiče dětí, které jdou na víceletá gymnázia. Tam je konkurence asi největší," říká ředitel Scia Ondřej Šteffl.


HN: Nabízíte systematickou přípravu, internetové kursy i přijímačky nanečisto. O co je největší zájem?
Roste především poptávka po internetových kursech, jak s lektorem tak bez lektora. Dítě nejen zjistí, co ještě neumí, ale zároveň má možnost se to efektivně naučit. Od lekto-ra dostane odpověď do 24 hodin.


HN: Ovládáte čtvrtinu trhu. V loňském roce mělo o testy zájem 29 tisíc studentů včetně vysokoškoláků. Letos už to bylo přes 31 tisíc. Čím si takový zájem vysvětlujete?
Rodiče si více uvědomují, jak důležité vzdělání pro děti je. Nejvíc rodiny, kde rodiče mají vysokoškolské vzdělání. Navíc už některé školy mají testy podobné těm, které nabízíme my, a kladou na ně důraz. Proto rodiče nakoupí dětem scio testy, aby měly při zkouškách větší šance na úspěch.


HN: Máte statistiky, jak děti, které se připravovaly podle Scio testů, uspějí?
Úspěšnost se pohybuje od osmdesáti do devadesáti pěti procent. Záleží na typu škol. Uchazeči o střední odborné školy mají obecně úspěšnost v průměru 63 %, s přípravou pak 95 %. U víceletých gymnázií je úspěšnost 45 %, s naší přípravou 80 %.


Ondřej Šteffl
Narozen: 20. 11. 1954
Rodinné poměry: rozvedený, dvě děti
Povolání: ředitel společnosti Scio
Záliby: snowboarding, windsurfing

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist