Vyrazit za hranice země a nebýt pojištěn se v případě neplánované nemoci či úrazu, který si vyžádá hospitalizaci, rozhodně nevyplatí. Toto si uvědomuje stále více lidí, a tak považují cestovní pojistku jako nezbytnou součást výbavy. Problémem ale může být výběr konkrétní pojišťovny i pojistky. Základním kritériem pro posouzení kvality dané smlouvy nejsou jen pojistné limity. Lidé by se měli zajímat také o asistenční služby, respektive jejich rozsah.

Před odjezdem do ciziny
Lidé by si před odjezdem do zahraničí měli zjistit, co všechno jim asistence v zahraničí může obstarat. Škála je dosti široká. Stejně důležité je vědět, kam v případě nouze volat, jestli je dostupnost 24 hodin denně a jestli se ze zahraničí domluvím - tedy jestli operátorka služby bude hovořit česky.
"Asistence totiž není jen pomoc klientovi v nouzi, ale jejím cílem je přímo řešení problému klienta. Slovo asistence pochází z latiny a znamená stát při někom - sejmout z něj nějaké břemeno. Znamená to koordinovat řešení nějaké nenadálé a nečekané události," říká Miroslav Herman, ředitel společnosti AXA Assistance CZ.
Asistenční služby, byť se mohou objevovat v nejrůznějších oblastech, lidé nejvíce využívají v případě cestovních pojistek. "Z hlediska četnosti jsou na prvním místě spáleniny od slunce v letní sezóně a zlomeniny končetin v zimě. Nejvíce ovšem klienti ocení pomoc asistenční služby v závažnějších případech, které vyžadují umístění v nemocnici, případně lékařský převoz do vlasti," dodává Herman.

Vždy jako součást pojištění
Asistenční služby jako takové jsou již součástí pojistky. Cestovní pojištění se dokonce bez asistenčních služeb ani neposkytuje. Znamená to, že klient již nemusí uzavírat žádnou další smlouvu přímo s nějakou asistenční společností.
U asistenční služby je dobré také znát, zda je pamatováno na další situace. Mezi ně patří doprava nezletilých dětí v případě hospitalizace rodičů, přivolání opatrovníka pro nezletilé děti, zajištění návštěvy rodinného příslušníka v případě delší hospitalizace či asistence pro případ zodpovědnosti za způsobenou škodu.

Rozdíly v pojištění
Pojištění nabízená jednotlivými pojišťovnami se na první pohled mohou zdát podobná, opak je ale pravdou. Cestovní pojistky mají odlišný rozsah a podle toho se pohybuje také jejich cena.
Klient by měl být velmi všímavý, než konkrétní smlouvu podepíše. Rozhodně se vyplatí přečíst si pojistné podmínky. Ty obsahují rozsah pojistné ochrany, práva a povinnosti klientů. Velmi důležité je se zaměřit na nejrůznější výluky z pojištění - na případy, kdy pojišťovna pojistné plnění neposkytne.


Co si ověřit u asistenční služby
Dostupnost asistenční služby by měla být 24 hodin denně. Komunikační jazyk by měla být čeština.
Poskytuje asistenční služba bezhotovostní úhrady i v ambulantních případech? Pokud ano, je to výhodou - klient nemusí ošetření hradit ze svého.
Je telefonické spojení jednotné ve všech zemích? Některé asistence dávají různá čísla pro různé země nebo kontinenty, výhodnější je přirozeně jedno telefonní číslo.
Jsou součástí pojistné smlouvy i komplexní služby? Mezi ně patří například doprava nezletilých dětí v případě hospitalizace rodičů, přivolání opatrovníka pro nezletilé děti, zajištění návštěvy rodinného příslušníka v případě delší hospitalizace, asistence pro případ zodpovědnosti za způsobenou škodu nebo asistence pro případ ztráty zavazadel.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist