Jednou z nich je propojení diváků na principu dnešních internetových diskusních chatů nebo rozšířeného komunikačního programu ICQ (jakási obdoba chatu na internetovém programu Skype). Druhou novinkou budou velké a současně nenásilné možnosti pro reklamu. A třetím nově se rodícím prvkem je pozoruhodná možnost, aby si kdokoli zřídil vlastní televizní kanál s vlastními pořady. Třeba pro své příbuzné nebo přátele, kterým tak umožní podívat se například na to, kde a jak trávil dovolenou.

Průlom přinese vytváření takzvaných diváckých skupin. Stejně jako u současného chatu či ICQ bude mít skupina diváků přehled o tom, kdo z nich se na televizi právě dívá a jaký zvolil pořad. Na základě toho si budou moci například během filmu posílat názory, co si o něm myslí. Anebo si jen tak poklábosí - buď prostřednictvím psaného textu, nebo v přímém rozhovoru. Psaní či hovor přitom neomezí sledování filmu.

Každý se také bude moci stát televizním producentem. Jednoduše si sestaví vlastní program, složený například z videa z dovolené, snímků z návštěvy biliáru a třeba z nejlepších sekvencí oblíbeného filmu. Vývojáři si od této aplikace slibují, že ji lidé budou využívat i jako komunikační kanál například s daleko bydlícími příbuznými a kamarády. Aby takové soukromé kanály mohly fungovat jako opravdu soukromé, bude jejich tvůrce povolovat přístup jednotlivým divákům. To znamená, že třeba první krůčky vašeho dítěte nedovolíte sledovat komukoliv, kdo má doma internetovou televizi.

Vytváření diváckých skupin navíc skýtá velký reklamní potenciál. Firmy už nebudou muset odkazovat jen na své internetové stránky, ale jednoduše zřídí svůj televizní kanál, který bude veřejně přístupný. Například diváci v okolí prodejny potravin tak získají denně aktuální informace o ceně čerstvých rohlíků.

V síti operátora budou mít zákazníci k dispozici také virtuální videorekordér. Pokud by si sami nestihli zařídit nahrání zajímavého filmu, spojí se prostřednictvím mobilu s takovým rekordérem a zadají pokyn, co a v kolik hodin má nahrát.

Kromě toho může IPTV rovněž posloužit k příjmu telefonních hovorů. Na obrazovce se pak objeví informace o tom, jaké číslo, a případně kdo volá (pokud bude jeho číslo v paměti). Takové upozornění přitom neznemožní sledování pořadu na obrazovce. Divák se pak sám rozhodne, zda hovor přijme, odešle jej do hlasové schránky nebo přesměruje na mobilní telefon.

"Záleží na operátorech, kdy budou chtít svým zákazníkům tyto pokročilé služby nabídnout," říká David Wodinský z české pobočky telekomunikační firmy Alcatel. "Technologie jsou už připravené. Operátoři však nejdříve musí v ostrém provozu odzkoušet počáteční jednoduchou nabídku IPTV. A hlavně pro ni potřebují získat dostatek zákazníků."