Nechci slevu zadarmo. Dnes už zlidovělá věta českých klasiků se drží i vánočních nabídek mobilních operátorů. Něco zadarmo dává každá z firem. Chce za to věrnost v podobě písemné smlouvy na půl roku až dva roky.
Nejméně násilně si zavazuje zákazníky Vodafone. "Zákazník nepodepisuje žádnou písemnou smlouvu. Dárek dostává v případě, že řádně využívá dohodnutý tarif po dobu alespoň šesti měsíců," říká mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.
T-Mobile a O2 jsou pragmatičtější a dárky rozdávají až po podepsání smlouvy. Nejkratší možná doba je půl roku jako u Vodafonu, ale stále se ještě používá i maximální délka dva roky.
To například v případě vánoční nabídky T-Mobile. Ten slibuje novým stálým zákazníkům pět tisíc minut a stejný počet textových zpráv do vlastní sítě - zadarmo. Podmínkou je právě podpis smlouvy na dva roky. Doba čerpání je závislá na výši tarifu. K tomu česká mobilní dvojka přidává telefony zdarma, pokud si klient pořídí službu pro volání s partnerem.
"Na slevy slyší stále méně lidí a operátoři tak musí vymýšlet stále nové triky, jak lidi zaujmout," komentuje nabídky zadarmo Eda Kauba z reklamní agentury Euro RSCG.
O2 díky nedávnému spojení mobilní a fixní části do jedné firmy navíc přidává do víkendového bezplatného volání i minuty zdarma na domácí pevné telefony. Za půlroční úpis na využívání služeb rozdává šest nebo dvanáct měsíců bezplatného víkendového volání v síti O2. Tři měsíce dá O2 i novým majitelům pevné linky.
I když všichni operátoři cílí své nabídky především na lukrativnější pravidelné klienty, nezapomínají na majitele předplacených karet. Pořád jich je totiž z celkového počtu skoro dvě třetiny.
O2 novým majitelům předplacených karet dvakrát věnuje stejnou částku, kterou si dobíjí svůj kredit. Vodafone zase vymyslel takzvanou divokou kartu, kde je volání v rámci Vodafonu za necelé tři koruny za minutu. T-Mobile zase na půl roku nabídne volání o víkendu do vlastní sítě za korunu.
Operátoři připravují i nabídku nových telefonů, protože mobil je podle jejich průzkumu stále vděčným dárkem pod stromečkem. O2 dává mobil za korunu k objednávce internetového připojení, Vodafone má telefony od 77 korun.
Vánoční kampaně stojí operátory stovky miliónů. Například Vodafonu letos pomůže Petr Čtvrtníček. "Za reklamu během Vánoc utratíme téměř dvakrát více než v běžném období," potvrzuje Hrabovský. Operátoři patří k největším inzerentům v zemi, s celkových 17 miliard reklamních výdajů za rok připadá pětina na operátory.
Čím lákají operátoři zákazníky
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist