Jako poslední nabídku představil Vodafone. A na rozdíl od svých konkurentů se rozhodl podarovat i své stávající zákazníky. "Zaměřit se na současné zákazníky je jedna z našich hlavních strategií. Právě proto je naše vánoční nabídka zacílena primárně na stávající uživatele," uvedl viceprezident Vodafonu pro marketing Chris Robbins.
Všichni zákazníci od nejmladšího operátora dostanou bezplatné posílání textových zpráv během víkendů v prvních třech měsících příštího roku. "Nabídka platí i pro ty, kteří se přidají po novém roce. Do začátku dubna budou mít esemesky také bezplatně," vysvětluje mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.
"Pro současné zákazníky skutečně nic ve vánoční nabídce nemáme," říkají svorně zástupci T-Mobilu i O2. Obě společnosti se soustředily především na nově získané zákazníky. Za ty považují nejen přeběhlíky od jiných operátorů, ale i majitele předplacených karet, kteří si pořídili některý z paušálních programů.
O2 a T-Mobile nabízí víkendová volání a posílání SMS zdarma nebo za korunu právě novým klientům.
Vodafone zvolil taktiku udržení současných zákazníků zcela záměrně. Jednak má mezi všemi operátory největší průměrné měsíční příjmy na jednoho zákazníka a pak v Česku je více mobilních čísel než lidí. Náklady na získání nového zákazníka jsou větší než na udržení současného.
Čeští zákazníci jsou navíc v porovnání s těmi evropskými výrazně věrnější. Zatímco v Evropě odchází průměrně pět až deset procent zákazníků, v Česku je to maximálně jedno až dvě procenta.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist