Pojišťovny: Strašení lidí při prodeji pojistek je nepřípustné

Strašení lidí kvůli uzavření pojistky, jaké předvádí například pan Vrána v podání Petra Kostky v televizním seriálu Pojišťovna Štěstí, je podle pojišťoven nepřípustné. Odborníci oslovení ČTK však upozorňují na to, že hranice mezi strašením a připomenutím možných rizik je velmi tenká.
"Důvěru si těžko získá člověk, který lidi straší a deprimuje," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Všem prodejcům produktů ČP je podle něj při rozsáhlých školeních zdůrazňováno, že nesmějí někomu vyhrožovat nebo používat psychologický nátlak.
Obchod v pojišťovnictví je založen hlavně na důvěře, zjišťování potřeb a zajištění rizik.
Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích vyžaduje, aby zprostředkovatel zaznamenal potřeby klienta a následné důvody, na kterých zakládá svá doporučení pro výběr daného produktu. "Přitom se ale nemůžete vyhnout tomu, že budete mluvit o tom, co se může stát," podotkl ředitel makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus.
Konkrétní hranice mezi tím, co je možné akceptovat a co již nikoliv, je podle něj velmi subjektivní. "Pokud však někdo klientovi sugestivně líčí, jaký bude jeho život bez pojistky těžký po úraze na invalidním vozíku, to je asi trochu přes míru," poznamenal Špirakus.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist