První soukromý rychlík v Česku nakonec nevyjede

Vlakové spoje mezi Prahou a Ostravou mělo od 10. prosince posílit osm párů rychlíků soukromé společnosti Railtrans. Kvůli tomu, že jejich lokomotivy Siemens stále nedostaly povolení pro jízdu na českých tratích, zatím nevyjedou.
Problémy Railtransu však nejsou výjimečné. Komplikace se schvalováním kvůli příliš přísným předpisům na zabezpečení trati mají v Česku všechny zahraniční lokomotivy - podobně jako již loni měl rychlovlak Pendolino. Jak již upozornily HN, stát zatím do úprav tratí investovat nechce.
"Naše společnost by ráda zaplatila Správě železniční dopravní cesty 40 miliónů korun ročně za použití kolejí, provozovateli dráhy 60 miliónů korun za trakční energii, ale nabýváme dojmu, že to od nás nikdo nechce," řekl jednatel společnosti Radan Stift.
Nový spoj začne jezdit až poté, co budou lokomotivy schválené. Kdy to bude, není jasné. Spoje Railtransu měly provizorně jezdit se starou lokomotivou z padesátých let, jejich nasazení se však ukázalo jako nereálné.