Piráti zaútočili na klienty spořitelny


Internetoví piráti včera večer zaútočili na klienty internetového bankovnictví České spořitelny. Několika tisícům zákazníků rozeslali podvodný e-mail, ve kterém se z nich snažili vylákat bezpečnostní kód pro přístup k účtu.

Maily měly vyvolat mylný dojem, že je rozesílá spořitelna.

"Česká spořitelna však zákazníkům žádný e-mail nerozesílala. Tímto způsobem s nimi zásadně nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje," uvedla mluvčí banky Klára Gajdušková.

"Díky vysokému zabezpečení internetbankingu našim klientům nehrozí nebezpečí," tvrdí Gajdušková. Banka totiž zavedla ověřování plateb pomocí SMS zpráv, které zasílá uživatelům internetového bankovnictví na mobilní telefon. K úspěšnému vykradení účtu by se tedy musel hacker dostat i k mobilu klienta.

Spořitelna přesto vyzvala zákazníky, kteří na podvodný e-mail zareagovali, aby okamžitě kontaktovali klientskou linku a zablokovali si účet.

Včerejší útok byl několikátým za poslední rok: minulý týden zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví Raiffeisenbank. Loni v říjnu se hackeři už jednou pokusili podvést klienty spořitelny. A o prázdninách se zaměřili na klienty Komerční banky.