Do konce dubna by mělo začít fungovat 35 kontaktních míst pro komunikaci občanů s veřejnou správou Czech Point.

Při zahájení činnosti prvního Czech Pointu v Praze 13 to uvedl ministr vnitra a informatiky Ivan Langer.

Původně ministerstvo informatiky počítalo se zahájením projektu na začátku ledna.

Czech Point v rámci pilotního projektu umožní občanům vydávání ověřených výpisů z katastru nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku. Po vyhodnocení tříměsíčního pilotního provozu by se měl projekt rozšířit do 205 pověřených obcí.

Od konce února nabízí ověřené výpisy i 19 kanceláří Hospodářské komory. Postupně by je mělo vydávat všech 180 jejích poboček.

Hlavním cílem projektu Czech Point (Český podací ověřovací informační národní terminál) je vytvořit síť míst, kde budou moci občané a podnikatelé získávat veškeré údaje, opisy, výpisy, které jsou uvedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech.

V dalších fázích bude možné v rámci kontaktních míst podávat jakékoli podání či žádost na státní správu, a také sledovat stav vyřízení žádosti.

Síť kontaktních míst, z nichž budou lidé moci elektronicky komunikovat s úřady, bude v příštím roce tvořit několik tisíc obecních úřadů. Připojit by se k nim mělo také 2000 poboček České pošty.

"Pokládám to za takový průlom ve filozofii poskytování veřejné služby, jako bylo například vynalezení personálních computerů, nebo některé další vynálezy, které měly poměrně radikální vliv na poskytování informací a různých služeb," hodnotil novinku předseda vlády Mirek Topolánek.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist