Design 1

Jsem zvyklá na konzervativnější pojetí auta, ale mladistvost k Audi prostě patří. Navíc jde o design vypracovaný až do posledního detailu. A nikdy samoúčelný! Vše, co tak dobře vypadá, má zároveň i svou funkci. Nejvíc mě zaujalo, jak Audi pracuje s hliníkem. Že zdobí interiér, no prosím. Ale ta zpětná zrcátka, to je prostě nádhera! Myslím si, že modrá barva se k téhle značce hodí úplně nejvíc - skvěle ladí s bílým světlem korálků z LED diod, které považuji za vůbec nejoriginálnější designérský počin. Právě díky diodám poznáte audi na stovky metrů, navíc můžete hádat, jaký model proti vám právě jede, protože se tvarově liší. Modré TTS ve spojení s diodami vypadá jako kosmické auto, úplný mimozemšťan.

Motor a převodovka 1

Na celém autě je motor to nejúžasnější. Takovou sílu bych od čtyřválce nečekala. Stovka je na tachometru během pár okamžiků, zrychlení prostě bere dech! A stejně tak fascinující je hluboký a sytý zvuk - párkrát jsem neodolala a motor při čekání na semaforech protúrovala. Spotřeba? Při sportovním stylu jízdy mi průměrných 14,5 litru přijde akorát. Šestistupňová převodovka je naprosto přesná, ale osobně bych si připlatila za automat.

Interiér 1

Povedená sedadla! Mají skvělý tvar, který drží tělo, jsou sportovní a zároveň pohodlná. Skvělý je volant, velký tak akorát, dobře padnoucí do ruky. Na obou sedadlech je místa dostatek, chybí mi tu ale víc úložných prostor. Postrádám například přihrádku na CD, která by se mi líbila třeba mezi sedadly. A kufr je sice docela velký, ale příliš mělký. Takže tourbag na golf se mi do něj nevejde. U sporťáku jsem s tím ale smířená.

Ovládání a výbava 1

Na všechno, co jsem od TTS chtěla, jsem si přišla sama. Ovládání je tedy, z mého pohledu, velmi povedené. Ocenila jsem multifunkční ovládání na volantu, které nemá zbytečně moc tlačítek. To ostatně platí pro celou přístrojovou desku. Kožená sedadla do sportovního auta patří, ale v roadsteru bych brala i vyhřívání zad, nejen sedáků. Při stahování nebo natahování střechy je třeba držet příslušné tlačítko až do konce akce. Ale trvá to sotva dvacet vteřin, takže nic strašného. Co jsem ve výbavě skutečně postrádala, jsou parkovací senzory. Z audi není právě dobrý výhled a lakované nárazníky jsou na jakýkoliv kontakt s okolím dost háklivé.

Jízda 1

Měla jsem docela smůlu na počasí, takže jsem si alespoň užila jízdy za deště. A musím konstatovat, že pohon čtyř kol je pro takové podmínky skvělý, jízdní stabilita perfektní! Vyrazila jsem i na německou dálnici, abych si zkusila maximální rychlost. Při 250 km/h mě zastavil omezovač. Ani při tak extrémní rychlosti jsem ale neměla pocit ohrožení, jízda se čtyřkolkou dodává skutečně pocit bezpečí. Stejně tak i výkon motoru při předjíždění - jinak nepříjemný manévr probíhá v Audi TTS bez stresu. Pochválit musím i brzdy. Jejich účinek je dobře dávkovaný a nemá tendenci slábnout. Plátěná střecha výborně zvukově izoluje, jízda bez střechy je příjemná ve městě nebo na okreskách, na dálnici už ne. Jako v každém otevřeném autě.

Celkový dojem 1

Je to auto, se kterým je zábava. Auto, které budí ve zpětném zrcátku ohromný respekt. Auto, se kterým se rychle sžijete a po kterém se vám stýská. Jasně, že pro každodenní užívání je nepraktické. Dveře se ztěžka otevírají, nastupování na nízká sedadla je nepohodlné, úložné prostory se podřizují designu. Při parkování musíte být neustále ve střehu, abyste nepoškrábali lak nebo nezničili elektrony o obrubník. Ale to beru jako nutnou daň za exkluzivitu. Když si vezmu na nohu lodičky, je to možná efektní, ale také musím dávat pozor, kam šlápnu. A sportovní audi, to jsou pro mě boty na velmi vysokém podpatku.

Jakub Stehlík


Dotazník řidičky - Klára Slámová

V současnosti patrně nejznámější česká advokátka. Specialistka na složité případy, mezi její klienty patří i "populární" vězeň Jiří Kajínek. Původně studovala housle na pražské konzervatoři, školu ale nedokončila a přešla na právnickou fakultu. Dodnes to považuje za "nejlepší rozhodnutí svého života".

Jaká jsem řidička
Pro mě je dobrý řidič ten, kdo umí předvídat a rychle reagovat. Já taková jsem, ačkoliv obecně považuji ženy za horší řidičky než muže.

Limuzína, nebo sporťák?
Obojí. Limuzína pro práci, sporťák pro zábavu.

Auto, na které vzpomínám
Opel Kadett Cabrio GSi, moje vůbec první auto. To bylo dělo s digitálním tachometrem!

Bez čeho se v autě neobejdu
Bez zapalovače a bez odkládací plochy na mobil. Ale ve svém autě jsem si udělala odkládací plochu z popelníku a popel klepu z okýnka.

Nezapomenutelná jízda
Ta vůbec první. Měla jsem řidičák čtyři hodiny, a skončilo to bouračkou.

Co poslouchám za volantem
Podle nálady. Nejčastěji rock.

Po jakém autě toužím
Mercedes Mc Laren.

Oblíbená barevná kombinace
Černý lak a béžový interiér. Ryze nepraktické, ale krásné.

Co si myslím o dopravní policii
Měla by mít rychlejší auta.


Audi TTS Roadster

Objem motoru: 1984 cm3
Výkon: 200 kW/272 k
Rozměry (d/š/v): 4198/1842/1350 mm
Rozvor náprav: 2468 mm
Objem kufru: 250 l
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 – 100 km/h: 5,6 s
Kombinovaná spotřeba: 8,2 l
Základní cena: 1 273 400 Kč*
*Cena při kurzu 25 Kč/1 euro, skutečná cena se řídí aktuálním denním kurzem.
Zdroj: automobilka

Písmeno S v označení modelu je u Audi zárukou nejsilnější a nejdražší verze. Kupé a roadster TTS přichází na trh už ve své druhé generaci, která se od předchůdce výrazně liší nejen karoserií, ale především použitým motorem. Původní nepřeplňovaný šestiválec s objemem 3,2 litru a výkonem 250 koní nahradil nyní o 22 koní silnější turbomotor. Je lehčí, má podstatně menší objem a o dva válce méně. Ve standardní výbavě Audi TTS jsou zahrnuta například hliníková 18" kola i zrcátka, sportovní sedadla, denní světla z LED diod a xenonové reflektory, autorádio, multifunkční volant. Metalický lak vyjde na 16 446 Kč, stejnou částku chce automobilka i za nejlevnější verzi (částečně) kožených potahů sedadel. Celokožená sedadla vyjdou na 60 712 Kč, parkovací senzory v zadním nárazníku stojí 10 422 Kč.

(Pozn.: Ceny platné při kurzu 25 Kč/1 euro)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist