Mohou také přispívat ke zvýšení vašich výnosů nebo mohou být dokonce přímo zdrojem příjmů v případech, kdy jsou základem pro poskytování dalších služeb (např. při sledování vozidel, objektů apod.).
Mapy se staly neoddělitelnou součástí internetu a s trochou nadsázky lze říci, že je na čase upravit výrok "kdo není na internetu, ten jako by nebyl" na "kdo nemá na svých internetových stránkách mapu, ten jako by nebyl". Navíc jsou mapy díky možnosti pronájmu dat a technologií dostupné pro každého.
Pokud vás zajímají možnosti a přínosy map umístěných na internetových stránkách, přečtěte si následující řádky. Nabídka společnosti T-Mapy je zaměřena na čtyři hlavní oblasti, kterými jsou doprava, lokalizace, geomarketing a tvorba webu.
Doprava
Řešení pro oblast dopravy je zaměřeno na spediční a dopravní společnosti, firmy s flotilou vozidel obchodních zástupců, na poskytovatele služeb v oblasti sledování pohybu vozidel (nákladní doprava) či jejich zabezpečení (bezpečnostní agentury) a další.
Požadavky zákazníků se pohybují od získávání podkladů pro elektronické knihy jízd přes zobrazování polohy a pohybu aut v mapě až po generování itineráře trasy na úrovni obec-obec (CZ+SK). Přínosem je online přehled o pohybu vozidel i informace o pohybu vozidla v krizové situaci, napojení na interní IS (kniha jízd), informace o délce trasy přímo začlenitelné do IS zákazníka, jejich vizualizace nad mapou a optimalizace nákladů na vozový park.
Lokalizace
V rámci lokalizace poskytují T-Mapy služby zákazníkům, kteří potřebují zobrazit sídlo firmy, pobočky, prodejny, apod. v mapě, dále provozovatelům portálů, zaměřených na poskytování informací o firmách, provozovatelům turistických portálů a dalším.
Jedná se většinou o umístění požadovaných bodů v mapovém podkladu včetně propojení dalších informací (otvírací doba, atd.) a zobrazení informací poskytovaných na turistických portálech (hrady, kempy, ubytování, turistické a cykloturistické trasy, cyklorouting apod.).
Využitím těchto služeb zákazníci vylepšují vnější i vnitřní prezentaci své firmy a zvyšují dostupnost informací pro své klienty.
Geomarketing
Tento typ služeb je určen výrobním či obchodním firmám, společnostem využívajícím obchodních zástupců a společnostem, které znají koncová místa odbytu svých produktů. Mapové služby jim umožňují porovnávat prodeje , sledovat a vizualizovat efektivitu prodeje obchodních zástupců, specifikovat regiony s budoucím potenciálem prodeje, zkvalitňovat proces prodeje a marketingu a případně "zjistit, kde ještě neprodávám".
Tvorba webu
Tato část nabídky je zaměřena na specifické požadavky tvůrců a provozovatelů webových portálů (informačních, zpravodajských, firemních, turistických a jiných). Umožňuje jim začleňovat tematická data i jiné informace prezentované na webových stránkách do dynamických map, zpravodajským portálům také online lokalizaci hlavních zpráv pomocí statických mapových výřezů.
Výše uvedené služby zvyšují informační hodnotu portálu a přispívají k lepší prezentaci firmy. S jejich využitím je také možné propojit textové informace s mapovými podklady a naopak informace zobrazené v mapě propojit s textem či jinými odkazy. n
Mgr. Jan ProcházkaMgr. Jan Jeřábek
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist