Natočení desky s muzikanty ze všech kontinentů už dávno není považováno za dostatečně výrazný tah. Jenže zkraje devadesátých let, kdy ve walkmanech zvolna vyhasínal Graceland Paula Simona, šlo o víc; pojem world music byl v kurzu a s pádem železné opony i chátrajícím apartheidem se podobné gesto přímo nabízelo.
Ne náhodou jej učinil anglický zpěvák a skladatel Peter Gabriel, toho času již známý také jako autor písně o jihoafrickém aktivistovi Bikovi a zároveň spoluzakladatel worldmusicového festivalu Womad i vydavatelské značky Real World.
Právě z intenzivního nahrávání v jejích studiích vzešly pestrobarevné hudební tvary, které s odstupem sedmnácti let až nyní vycházejí na albu Big Blue Ball.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.