Poštovní spořitelna a server www.bankovnipoplatky.com uspořádaly druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století. Do soutěže se přihlásilo 197 studentů převážně z vysokých škol. Odborná porota pak vybrala 20 finálových prací a vyhlásila vítěze, kteří si letos na slavnostním předávání rozebrali ceny v hodnotě přes 80 000 korun.
Na prvním místě originálnost
Soutěž je určena studentům všech typů škol v České republice. Práci může zpracovat a do soutěže zaslat jednotlivec i skupina. Přihláškou do soutěže je zaslání práce na zadané téma podle specifikace a uvedení kontaktních údajů. Každá práce je automaticky zařazena do hodnocení v obou kategoriích nazvaných nejlepší práce a nejlepší nápad. Hodnocení v obou kategoriích je subjektivní. V kategorii nejlepší nápad se porota zaměří především na originálnost předloženého námětu bez ohledu na jeho ekonomickou životaschopnost. V kategorii nejlepší práce zkoumá porota vyváženost tří základních aspektů prací - originálnost, realizovatelnost a celkový dojem.
Problematika bank studenty zajímá
Téma 2. ročníku soutěže, který odstartoval 1. září 2008, znělo "vzájemná komunikace banky a klienta". O vítězích rozhodovala odborná porota složená z představitelů Poštovní spořitelny, serveru www.bankovnipoplatky.com, ze zástupců BIVŠ, Technické univerzity v Liberci a VŠBTU, mediálního partnera www.kurzy.cz a dvou studentek, které v 1. ročníku obsadily první dvě místa.
"Za námi je úžasný ročník, který přinesl obrovský zájem studentů, rekordní počet přihlášených prací a především originální a neotřelé nápady, jak by měla vypadat ideální banka 21. století. Těší nás, že se studenti o tuto problematiku zajímají, a jsme rádi, že se jejich nápady můžeme inspirovat a využít je k vylepšení služeb, které nabízíme našim klientům," zhodnotil průběh celé soutěže ředitel útvaru péče o klienta Poštovní spořitelny Martin Kovář.
Nápady vskutku inspirující
Celkovým vítězem soutěže se stal Michal Obrázek z Vysoké školy ekonomické v Praze, který u poroty zabodoval výstižným a elegantním popisem ideální banky. Navrhl například odvoz pro nepohyblivé klienty, videokonzultace s bankovním poradcem či založení pobočky přímo v prostorách vysoké školy, kde by v rámci praxe pracovali samotní studenti. Originálně pojal například zvýhodnění stálých klientů zavedením tzv. Indexu loajality: "...pro vlastní potřeby zavedla banka index loajality, který sleduje každého klienta. S rostoucí dobou, po kterou klient bankovních produktů a služeb využívá, jejich množstvím, ale také jeho spolehlivostí při splácení (apod.), roste i index loajality. Klienti s vyšším indexem tak mohou využívat výhod, které banka následně nabízí. Jde zejména o poskytnutí vyšších úvěrů nebo zvýšení úrokové sazby z termínovaných vkladů."
Cenu Poštovní spořitelny za nejlepší nápad získala Bára Víznerová z Technické univerzity v Liberci s nápadem "bankomat drive": "...jinou zajímavou službou, kterou tato banka nabízí, jsou bankomaty přístupné přímo z automobilu. Tento typ bankomatů lidé najdou na vnější straně většiny bank a zajedou si přímo k němu svým vlastním vozidlem, z okénka automobilu zadají PIN kód a získají hotovost, kterou si přáli. Tyto bankomaty umějí hotovost nejen vydávat, ale také přijímat. Klienti mohou rychle a jednoduše provést základní bankovní transakce bez asistence zaměstnanců banky, a to 24 hodin denně."
Místo, kam lidé chodí rádi
Obecně autoři v přihlášených pracích sršeli originálními nápady, na některých věcech se zase často shodovali. "Ideální banka 21. století má být podle studentů místem, kam lidé chodí rádi. Pomoci tomu mají především příjemní a dobře vyškolení zaměstnanci, příjemné prostředí banky, prodloužené otevírací doby poboček a absence front," vypočítal Martin Kovář nejčastější požadavky. Většina studentů také shodně volala po širším využití internetu při komunikaci s bankou a zjednodušení často nesrozumitelného "bankovního jazyka". "Často zazněly také požadavky na snížení množství reklamy, důraz na ekologii či zrušení poplatků za přímé bankovnictví. Studenti evidentně mají představu o tom, co od banky očekávají a jak se má banka chovat," dodává Patrik Nacher, provozovatel www.bankovnipoplatky.com. n rks
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist