Automobilka Renault a společnost Better Place podepsaly dohodu o výrobě elektrického modelu Renault Fluence Z.E. Kupec této čtyřmístné limuzíny získá na vůz čtyřletou záruku až do ujetí 120 000 kilometrů a také "servisní balíček" s garantovanou cenou prohlídek. Ta nemá být vyšší než u auta s konvenčním motorem.

Výroba elektrického renaultu se rozběhne už v roce 2011, produkce má dosáhnout 20 000 aut ročně.

Za společností Better Place stojí propagátor elektromobilů Shai Agassi, který chytře vyřešil problémy s jejich omezeným dojezdem. Elektromobil v jeho podání se nedobíjí doma v elektrické zásuvce. Přijíždí k "čerpací stanici", kde je prázdný bateriový modul během tří minut vyměněn za nabitý, aniž by musel řidič vystoupit z vozu. Nutnou podmínkou však je, aby takový vůz s Agassiho stanicí spolupracoval.

Zatím pro svůj nápad získal právě alianci Nissan-Renault a také vlády některých zemí, které podporují budování výměnných stanic baterií. Nejvíce jich Agassi postaví v Izraeli a Dánsku. V místech bez potřebné infrastruktury bude možné baterie Renaultu Fluence dobít běžným způsobem z elektrické sítě. Anebo zajet ke "konkurenčním" čerpacím stanicím, které počítají s klasickým dobíjením akumulátorů. Naplnit baterii z 80% její kapacity je v ideálním případě možné už během 20 minut.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn vidí ve spojení jeho automobilky a společností Better Space konkurenční výhodu a slibuje, že elektrický renault nabídne za cenu srovnatelného modelu se spalovacím motorem. Jak bude výměnný systém fungovat v praxi, však závisí na tom, kolik dalších automobilek pro svou myšlenku Agassi získá.