České dráhy ode dne platnosti nového jízdního řádu zruší nebo omezí některé méně vytížené rychlíky, jiné spoje naopak posílí. Celkový rozsah dopravy se sníží od 13. prosince ve srovnání s dneškem o dvě procenta. Většina tarifů včetně základního a zákaznického jízdného se nezmění. Uvedli to včera zástupci drah.

Zruší se například ranní rychlík z Prahy do Brna, který nahradí expres Brněnský drak. Vlaky nyní jezdí téměř ve shodný čas. Méně rychlíků vyjede také na trase Praha - Příbram - České Budějovice, Praha - Letohrad nebo Kolín - Rumburk.

Stát za objednávku dálkové dopravy zaplatí příští rok 3,8 miliardy korun, zhruba o 400 milionů méně než letos.

Z regionů plánují dráhy největší redukci dopravy v Královéhradeckém kraji, celkem o osm procent, na nárůst se naopak může těšit Praha a okolí.

V Královéhradeckém kraji se naopak celotýdenní provoz na některých tratích zruší.

V podobném počtu jako letos budou jezdit mezinárodní vlaky. Novinkou je především přesun všech vlaků EuroCity z Německa na pražské hlavní nádraží, dosud jezdily do Holešovic.

Ceny jízdenek většinou zůstanou zachovány. Velké změny čekají ale levné internetové jízdenky eLiška. Dosud u nich platí jednotná cena 160 korun mezi dvěma libovolnými krajskými městy včetně Prahy, nově se ceny budou lišit podle jednotlivých tras. Na kratších linkách cestující ušetří, na delších ale zaplatí mnohem více. Například z Jihlavy do Brna bude jízdenka stát 80 korun, z Ostravy do Karlových Varů 430 korun.

Změna je i u jednodenní síťové jízdenky ČD Net, kterou si dnes může koupit kdokoliv za 450 korun. Tato cena zůstane zachována pouze pro držitele zákaznických karet, pro ostatní cestující bude nově za 600 korun.