Projekt Opencard, za nějž Praha velmi sporně utratila stamiliony, bude pokračovat.

O jeho budoucnosti a také o tom, kdo za něj ponese zodpovědnost, se podle primátora Pavla Béma rozhodne nejdřív před Vánoci - až zcela dokončený audit projednají radní i zastupitelé.

Primátor včera v Otázkách Václava Moravce zpochybnil předběžné výsledky, které se objevily minulý týden. Náklady na pořízení systému plastových kartiček, které by sloužily jako tramvajenka i třeba vstupenka do knihovny, dosáhly podle nich dosud 888 milionů korun, příjmy z něj ale byly nulové. Například jen nejasné výdaje na marketing jsou tak vysoké jako tři roky fungování podobného systému karet v Plzni.

Deník MF Dnes navíc v sobotu upozornil, že několik zakázek kolem Opencard získaly firmy, v jejichž orgánech sedí vzájemně propojení lidé.

"Samozřejmě zveřejníme audit až v okamžiku, kdy se s ním seznámíme," prohlásil Bém. Nejdřív musí závěry projednat odborné orgány města, potom 10. prosince i radní. O týden později by pak měl přijít na řadu i druhý "protiaudit", který si zadal sám Bém. "Následovat bude souhrnná zpráva, která by měla být představena na jednání zastupitelstva. To zastupitelstvo je 17. prosince," řekl Bém. "Vzápětí nato dojde ke zveřejnění závěrů," dodal.

Podle primátora se Opencard určitě nezastaví. "Ten projekt je v obecném záměru vynikající a je to budoucnost všech rozumných evropských metropolí," řekl. Víc peněz než v Plzni podle Béma stojí proto, že má mít jednou víc funkcí. Problém je, že ve skutečnosti je hlavně jen drahou tramvajenkou. "V roce 2011, 2012, 2013 budou nabíhat nové funkcionality, které musí nastoupit na nějaký softwarový a hardwarový základ té karty, který tam dnes je. Proto ta karta měla ty náklady vyšší," uvedl Bém.