Podnikatel Radim Jančura má nový ambiciózní cíl. Se svou společností Student Agency vstupuje na trh pobytových zájezdů a již příští rok chce dosáhnout třetinového podílu na trhu. Tyto informace na svých internetových stránkách přinesl týdeník Ekonom.

Pro svůj nový byznys nedávno Jančura zakoupil doménu dovolena.cz, a to za zhruba deset milionů korun. S její pomocí chce zprostředkovávat zájezdy českých a německých cestovních kanceláří. Na domácím trhu už má domluvené smlouvy se dvěma sty poskytovateli dovolených, zatímco z Německa jich je přibližně stovka. »Naším cílem je během příštího roku získat třicetiprocentní podíl na trhu,« tvrdí Jančura, který plánuje v novém podnikání dosáhnout obratu až tří miliard.

"Pana Jančuru obdivuji za to, co vybudoval, ale tyto plány jsou nesmysl," podivuje se marketingový šéf společnosti Invia Michal Tůma. Právě Invia je totiž leaderem mezi agenturami, které přeprodávají zájezdy od cestovních kanceláří - a její tržby, po letech působení na trhu, jsou kolem 1,5 miliardy korun. "Myslím, že si neuvědomují, jak složité jednání s cestovkami je. I orientace na německé cestovky může být problém. Jejich služeb totiž využívá specifická cílová skupina, jen mladým lidem nevadí, že na ně bude průvodce mluvit německy," dodává Tůma. Podle dostupných údajů se v Česku v loňském roce prodalo zhruba 50 tisíc zájezdů od zahraničních cestovních kanceláří.

Skeptický k těmto plánům je i mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura. "Plány pana Jančury, jakkoliv si ho vážím, nejsou reálné. Musel by získat prakticky celý internetový prodej v zemi," popisuje. Pomoci podle něj nemusí ani značka Student Agency, čelit totiž bude muset nejen Invii, ale také etablovaným cestovním kancelářím Čedok, Exim Tours nebo Fischer.

Radim Jančura si ale s novým projektem věří. "Prvního května spouštíme velkou kampaň. Budeme schopni nabídnout to, co jiné české cestovky ne. Například zájezdy all inclusive v čtyřhvězdičkovém hotelu budeme nabízet pod deset tisíc," řekl týdeníku Ekonom Jančura. V plánu má například nabízet zájezd na Mallorcu all inclusive v ceně kolem šesti tisíc korun nebo polopenzi v hotelu ve Špindlerově Mlýně za 110 korun na den.

"Je to největší projekt v dějinách firmy, ale dá se říci, že už teď jsme s tržbami čtyři miliardy vlastně největší cestovní kanceláří v zemi," říká Jančura. Firma totiž prodává letenky, jízdenky na autobus a studijní a pracovní pobyty.

Že získá podíl na trhu, považuje Jančura za "tutovou věc". "V době krize lidé šetří a my jim nabídneme levnější zájezd, v případě německých zájezdů budou mít v ceně buď parkovné na letišti nebo jízdenku na náš autobus," argumentuje.


Cestovní trh

2 mil.

zájezdů za 12 miliard korun se v Česku prodalo v loňském roce. Jen 50 tisíc zájezdů poskytovaly zahraniční, zejména německé, cestovní kanceláře.

25 %

zájezdů se loni prodalo přes internet. Právě tento způsob prodeje má být hlavní zbraní Student Agency. Ta chce mít na trhu 30% podíl již příští rok.

4 mld.

loni utržila společnost Student Agency. Většinu obratu tvořil prodej letenek, menší podíl měly studijní pobyty a autobusová doprava.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist