Pražští zastupitelé souhlasili s dalším projednáváním změn, které umožní přestavbu Masarykova, smíchovského a Nákladového nádraží Žižkov. Celkem včera zastupitelé projednali čtyři materiály, které se týkaly desítek změn územního plánu. Souhlasili také s tím, aby město začalo pracovat na dalších celoměstsky významných změnách, například na zahloubení magistrály u Národního muzea.

Opoziční zastupitelka Zuzana Drhová (SZ) kritizovala to, že u návrhů na přestavbu nádraží chybí přesné stanovení cílů, co by v jednotlivých územích mělo být. V případě Nákladového nádraží Žižkov není například známo, jestli se v místě vystaví bulvár, průjezdná komunikace nebo parky.

Podle Drhové tím metropole dává bianko šek na to, jak bude území vypadat.

Projekty na přestavbu pražských nádraží už dříve vyvolaly nesouhlas veřejnosti, proti se v některých případech stavěli i památkáři. Jejich projednávání město na podzim přerušilo. Nejsledovanější byla zřejmě chystaná výstavba na místě dnešních kolejí na Masarykově nádraží.

Metropole městským částem nyní slíbila, že změny rozpracuje Útvar rozvoje hlavního města. "V areálech se nebudou stavět výškové budovy," slíbil radní Martin Langmajer (ODS). Finální návrh bude projednán s radnicemi a bude jej muset schválit zastupitelstvo. První stavební práce by mohly začít zhruba do dvou let.

"Pražské politiky zachvátila zřejmě po výsledku parlamentních voleb panika. Stěží si lze jinak vysvětlit překotnou snahu o co nejrychlejší schválení desítek problematických změn územního plánu," uvedlo ve středu sdružení Arnika.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist