Největší slovenský výrobce lihovin, společnost St. Nicolaus Trade, se chystá výrazně posílit svou pozici na českém trhu. Do tří let chce navýšit prodeje z loňských 300 000 litrů na čtyři až pět milionů litrů, a dostat se tak mezi čtyři největší prodejce lihovin v tuzemsku. Uvedl to obchodní a výkonný ředitel české pobočky společnosti Jiří Štesl.

St. Nicolaus působí na českém trhu již od roku 1996, před třemi lety však společnost v tuzemsku své aktivity utlumila. "V letošním roce společnost St. Nicolaus vycítila příležitost opět vstoupit aktivně na český trh. Naším cílem je během tří let se dostat mezi TOP 4 prodejců lihovin v ČR," řekl Štesl, který připustil, že by firma mohla na trhu expandovat i prostřednictvím koupě některého ze svých konkurentů.

Již letos by firma chtěla v Česku prodat kolem milionu litrů, a získat tak dvouprocentní podíl na tuzemském trhu s lihovinami. Zpočátku se chce prosadit zejména v segmentu vodky, který tvoří zhruba čtvrtinu celkového trhu s alkoholem. Pomyslnou vlajkovou lodí má být vodka nesoucí název společnosti St. Nicolaus, již několik let nejprodávanější prémiová vodka na slovenském trhu. Od konkurence se výrobce chce odlišit například v Česku nepříliš rozšířeným prodejem alkoholu v miniaturních lahvičkách v supermarketech. Kromě lihovin prodávaných pod vlastní značkou prodává své výrobky pod privátními značkami řetězců.

St. Nicolaus Trade ročně prodá zhruba 35 procent veškerých lihovin na Slovensku. Korporace společností okolo St. Nicolaus zároveň ovládá i trh nealko nápojů a je největší nápojovou skupinou na Slovensku.