Japonská automobilka Toyota Motor přezkoumá design a umístění plynových pedálů a brzd ve svých vozech. Chce tak zjistit, zda řidiči nejsou za současného stavu náchylnější k chybám. Informuje o tom list Wall Street Journal.

Toyota koncem loňského a začátkem letošního roku svolala kvůli potížím s nechtěným zrychlováním svých vozů po celém světě k opravě přes osm milionů aut, z toho zhruba šest milionů v USA.

Za příčinu nechtěného zrychlování byly označeny vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat. Předběžné výsledky vyšetřování americké vlády však naznačily, že za nechtěným zrychlováním mohly v řadě případů stát chyby řidičů, a nikoliv technické závady.

Vyšetřovatelé přezkoumali černé skříňky z 58 vozů, u kterých byly hlášeny případy nechtěného zrychlování. Zjistili, že ve více než polovině případů řidiči podle černých skříněk vůbec nepoužili brzdy.

Největší automobilka na světě v dubnu souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (zhruba 310 milionů korun, kterou jí kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech. Odmítla však obvinění americké vlády, že porušila zákon.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist