Vloni se MSV 2009 zúčastnilo na 250 (!) německých firem a psalo se o nadcházejících známkách oživení světové ekonomiky. Nyní je alespoň pro Německo oživení příjemnou realitou - jak se promítá do aktivit typu účast na veletrzích vůbec a "na Brně" zvlášť?
Především je vidět, že se na MSV letos bude oficiálně na společných stáncích prezentovat sedm spolkových zemí. To ukazuje, že Veletrhy Brno platí i z politického hlediska za důležité výstavní centrum střední a východní Evropy.
Letošní akcent organizátorů MSV 2010 se týká obráběcích a tvářecích strojů - čím se v tomto ohledu chystají na veletrhu pochlubit německé firmy?
V tomto oboru se prezentuje hned několik zajímavých firem, které vystavují celou škálu produktů - od různých značkovacích zařízení a výměnných systémů po turbíny, lisy, brusky a CNC frézky i obráběcí centra. V celé řadě těchto produktů se jedná o novinky. Například firma TBQ Lindner představí novou počítačovou tomografii umožňující náhled do struktury dílu a současně poskytující výsledky měření. Firma RÖSLER Oberflächentechnik GmbH bude prezentovat svou novou generaci turbín, jejichž výroba probíhá od počátku do konce v jejích vlastních provozech.
Letošní ročník strojírenského veletrhu je obohacený o ne právě tradiční součásti - například akci zaměřenou v podstatě na bezpečnost práce, ochranné pomůcky a další. Druhou vyslovenou novinkou je integrování akce INVEX FORUM, zaměřenou na informační podnikové systémy. Objevuje se v plejádě německých vystavovatelů i tento směr?
Ano, na veletrhu INTERPROTEC jsou zastoupeny německé firmy, které zde představí ochranné oděvy. Najdete je v hale E.
Akce INVEX FORUM představuje dvoudenní kongres, jehož partnery jsou české firmy nebo české pobočky zahraničních firem. Německé firmy jsou tedy zastoupeny nepřímo.
Další prioritou je pro nás transfer technologií z teorie do praxe, spolupráce technických univerzit s firmami... Německo je v tomto ohledu výrazně na špici - co si může návštěvník odnést za poznatky z návštěv expozic vašich firem?
České podniky a návštěvníci si na německých výstavních stáncích mohou prohlédnout nejnovější a nejmodernější technologie a produkty, které jsou zároveň šetrné k přírodě. Navíc si budou moci návštěvníci německých expozic s danými odborníky vyměnit poznatky a zkušenosti.
Obchodní efekty účasti firmy na veletrhu závisejí do značné míry na vystavovateli samotném - ale obchodní komora může mnoho napomoci. Jak se těchto úkolů chopila ta vaše?
Česko-německá obchodní a průmyslová komora nabízí vystavovatelům již před jejich účastí na veletrhu různorodé služby, které mohou podpořit jejich cílený vstup na český trh. Na veletrhu mimo jiné organizujeme kooperační rozhovory pro celou řadu firem, které se budou prezentovat v rámci německých společných účastí se zástupci vybraných českých podniků - a to přímo na jejich stánku nebo v Business centru na výstavišti. I po jejich účasti na veletrhu jsme německým vystavovatelům nadále k dispozici a podporujeme je při prohlubování kontaktů, které na veletrhu získali.
Bernard Bauer,
výkonný člen představenstva Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) v Praze
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist