Muži mají při nákupech na internetu výrazně odlišné preference než ženy. Zatímco ženy si na internetu za posledních šest měsíců pořizovaly hlavně oděvy, obuv, nábytek, drogistické zboží či kosmetiku, muži vedou v nákupech elektroniky, erotického zboží nebo alkoholu. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK.

Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK sdělil, že ve skupině zákazníků, kteří si za posledních šest měsíců na internetu pořídili erotické zboží, měli muži podíl 64 procent a ženy 36 procent. V případě oděvů je poměr opačný a v internetových obchodech si je pořídilo 67 procent žen a 33 procent mužů.

Víno, lihoviny a likéry na internetu nakoupilo 61 procent mužů a 39 procent žen. Naopak mezi zákazníky, kteří koupili obuv, měly ženy podíl 64 procent a muži 36 procent. Elektro si v internetových obchodech objednalo 56 procent mužů a 44 procent žen. U nábytku činil podíl žen 60 procent a mužů 40 procent.

Podíly mužů a žen jsou vyrovnané například při nákupech sportovního zboží, knih a hudebních či filmových nosičů a potřeb pro kutily a domácnost.

Na internetu se naučili nakupovat i starší lidé, pro které byly internetové obchody ještě nedávno velkou neznámou. "Například nákup vitaminů a potravinových doplňků na internetu je doménou především starších věkových kategorií. Více než třetina internetové populace z věkové kategorie 50 až 69 let tímto způsobem vitaminy a potravinové doplňky nakoupila," podotkl Cabal.

Elektro za posledních šest měsíců nakupovaly na internetu téměř dvě třetiny české internetové populace. Lidé tímto způsobem nejčastěji pořizovali počítače a jejich příslušenství, spotřební elektroniku a drobné spotřebiče. "Informace o výrobcích na internetu přitom před samotným nákupem na internetu nebo v kamenné prodejně hledalo téměř 90 procent domácností, které mají pravidelný přístup na internet," uvedl.

Oděvy na internetu v posledních šesti měsících nakoupilo téměř 40 procent domácností, které mají internet. Mezi nejčastěji objednávané zboží patřilo oblečení pro běžné denní nošení a volný čas, sportovní oblečení a prádlo. "Přibližně jen čtvrtina nakupujících měla potřebu prohlédnout si zboží v kamenné prodejně předtím, než jej objednala na internetu," dodal Cabal.