Jaroslav Hubáček, nejvyšší správní soud


Osobně se domnívám, že právnické fakulty dobře připravují studenty po teoretické a jazykové stránce. Jisté problémy však vidím v praktickém upevňování získaných odborných znalostí. Student či čerstvý absolvent sice dobře teoreticky popíše aplikovaný právní institut nebo problém, ale při vlastním řešení praktického případu se ukazuje, že mu plně nerozumí. Zlepšení podle mého názoru vyžaduje i písemný či slovní projev budoucích právníků, který by měl být v zájmu srozumitelnosti "očištěn" od přemíry cizích výrazů - tyto výrazy často ani dobře nevystihují smysl použitého slova.

Jiří Přibáň, Cardiff Law School


Úroveň je velmi proměnlivá a stejné katedry na různých fakultách mají často velmi odlišnou úroveň. Celkově ale platí, že úroveň výuky se nemůže zvednout, pokud učitelé nebudou náležitě oceňováni, avšak současně s tím i kontrolováni ve své pedagogické i vědecké práci. Jen tak lze zabránit tomu, aby ve snaze udržet si alespoň nějakou životní úroveň vyučovali i na třech až čtyřech různých vysokých školách.