Evropská unie lidem, kteří chtějí registrovat auto v cizině či naopak jiné dovézt ze zahraničí, zjednoduší administrativní překážky, kterým nyní čelí. Brusel včera procedury, které musí v některých případech podstupovat, označil za "byrokratickou noční můru".

"Nákup auta v jednom členském státě a jeho následné přemístění do jiného by neměly být složité," řekl eurokomisař pro průmysl a podnikání Antonio Tajani. Komise zahájila konzultace, jejichž výsledkem by mělo být určení problémových bodů, které je třeba změnit. Poté by komise měla přijít s návrhy na změny, které si odstranění bariér vyžádá.

Nyní čeká na zájemce o individuální dovoz ojetiny několik nezbytných úkonů. Pokud si vozidlo dováží sám, musí si dopředu vybavit tzv. převozní registrační značku a automobil pojistit. Po dovezení do Česka musí automobil absolvovat na STK technickou a evidenční kontrolu a měření emisí. Podmínkou registrace na dopravním úřadě je tzv. typové schválení automobilu, zjednodušeně homologace vozu v členských státech EU. Pokud ji vůz nemá, platí pro jeho přihlášení limit stáří osm let. Poplatky spojené s dovozem a přihlášením ojetého vozu se v součtu včetně převozních značek pohybují mezi 7-10 tisíc Kč. Při přihlašování staršího vozu, který neplní aspoň emisní normu Euro 3, musí majitel počítat s nutností zaplatit ekologický poplatek od 3000 do 10 000 Kč.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist