Francouzská společnost Decathlon, která provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě a loni na podzim otevřela v Liberci první tuzemskou prodejnu, v červnu zprovozní v Ostravě druhou pobočku. Decathlon tvrdí, že její ostravská prodejna bude díky rozloze srovnatelné s velkými hypermarkety největším sportovním obchodem v Česku.
Vyplývá to z informací na internetových stránkách obchodního řetězce Decathlon, který hodlá v Česku dál expandovat a do deseti let zvýšit počet prodejen na třicet.
Pět tisíc metrů čtverečních
Ostravský obchod Decathlon bude otevřen v nové části tamního nákupního centra Avion Shopping Park, přičemž v jeho nabídce má být zboží pro 60 druhů sportů.
"Nová prodejna, jejíž otevření je plánováno v první polovině roku 2011, bude svou rozlohou více než 5000 metrů čtverečních největší v Česku," uvedlo nákupní centrum na svých internetových stránkách. Podobně se na firemním webu vyjádřila také společnost Decathlon.
Prvenství mezi tuzemskými sportovními obchody v předchozích letech patřilo prodejně Intersport v centru Prahy, jejíž plocha činí 3700 metrů čtverečních.
"Decathlon je v zahraničí velmi úspěšný, nabízí odlišný koncept než již přítomné řetězce. Francouzská společnost se snaží svým návštěvníkům vytvořit mimo jiné co nejlepší podmínky i k vyzkoušení jednotlivých sportovních potřeb od míčových her přes tanec až po rybaření," uvedla ředitelka Avion Shopping Parku v Ostravě Kateřina Ježková.
Směr Brno, Praha a další města
Po Ostravě by měl francouzský Decathlon zamířit také do Brna a Prahy. Decathlon se chystá i do dalších větších měst, jako jsou Karlovy Vary, Plzeň, Pardubice, Hradec Králové, České Budějovice nebo Most. První liberecká prodejna Decathlon se liší od ostatních sportovních obchodů, které v ČR fungují. Přímo v jejím areálu je například umělé kluziště, na kterém si každý před koupí může vyzkoušet vybrané brusle. Kromě klasického sortimentu sportovního zboží tam zákazníci najdou například i kolekci potřeb pro jezdectví.
"Koncept prodejen, které chceme otevřít v ČR, by měl být stejný jako ve Francii či jiné z více než dvaceti zemí, kde působíme. Pouze jej mírně přizpůsobíme místním podmínkám. To znamená, že budeme nabízet nejvíce zboží v odvětví, které je zde nejrozšířenější," podotkl generální ředitel Decathlon CZ Gregory Lourdel.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity v posledních letech rostly.
Češi podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje už 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen, jako je Hervis, Sportisimo, Intersport či Gigasport.
Francouzský řetězec Decathlon otevřel svou první prodejnu v roce 1976 a loni působil v 25 zemích, kde zaměstnával na 40 000 lidí.
PRVNÍ
První prodejnu v tuzemsku otevřel Decathlon v Liberci. Ta v Ostravě bude ještě větší.
FOTO: ČTK
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist