Denisa Bellinger, manažer právního oddělení Hewlett-Packard

Snažíme se vždy uzavřít dohodu. Je v našem zájmu, aby obě strany odcházely od jednacího stolu s dobrým pocitem. Tímto přístupem předcházíme problémům i při odchodu vrcholových manažerů. Problémům se snažíme předcházet průběžným vzděláváním v oblasti etiky stanovené naším interním kodexem. I přesto, že naše společnost nemá v pracovních smlouvách stanovenu konkurenční doložku, nesetkáváme se po odchodu s žádnými závažnými problémy - jako například zneužití interních informací HP.

 

Patrick Korž, technický ředitel CNC Praha

Dle mé dosavadní zkušenosti čím úspěšnější je zaměstnanec, tím má i vyšší morální kredit, protože se k vrcholové pozici nedopracoval levotou. U nižších pozic se u méně úspěšných už samozřejmě vyskytly problémy s prací pro budoucího zaměstnavatele za použití prostředků společnosti a následná krádež takto vytvořených údajů. Podle referencí z bývalých zaměstnání je možné mnoho odhalit už před nástupem. Právní bitvy i u jednoznačných krádeží a zneužití důvěrných informací jsou zdlouhavé, ale i tady už máme kladnou zkušenost.

 

Hana Krbcová, personální ředitelka ČEZ

I když v průběhu uplynulých let došlo k odchodu několika vrcholových manažerů ze Skupiny ČEZ, postup ukončení pracovního poměru byl oboustranně korektní a v souvislosti s tím jsme nezaznamenali žádné vážné problémy ve vztahu k ochraně obchodního tajemství či know-how. Ve vztahu ke klíčovým zaměstnancům využíváme především institut konkurenční doložky. Ale základem musí být firemní kultura a korektní jednání, jedině tak lze eliminovat možné problémy. Restrikce v tomto směru jsou nepříliš účinné.

 

Pavla Teplá, ředitelka oddělení lidských zdrojů Vodafone

Know-how u nás nestojí na jednom člověku, pracujeme v týmu a sdílíme informace. K ochraně informací využíváme standardní prostředky. Celá naše kultura je postavena zejména na důvěře. Na základě zkušeností víme, že naši zaměstnanci jsou loajální i po odchodu z Vodafonu.