Ve firmách, kde jsou zaměstnanci hrdí na firemní značku, funguje to, co je obvyklé ve sportu - fanouškovství. Sdílení silného zážitku. S tímto fenoménem pracuje reklama či marketing a prosazuje se i v personalistice. Nejde totiž o nic menšího než získat na svou stranu vlastní zaměstnance. Proč? Přesvědčení a motivovaní lidé vydělají firmě více peněz a práce jim přináší větší uspokojení. "Společnost Air New Zealand vsadila na nesmírnou popularitu ragby na Novém Zélandu. Využila sociálních sítí a spustila svou kampaň na YouTube. Ragby na Zélandu prožívá každý. Nejdříve v klipu účinkovalo pár zaměstnanců, později si vyžádali účast i další. Sami si vymýšleli scénky. Atmosféra nadšení se spontánně šířila dovnitř firmy, ale i k zákazníkům," říká Monika Bartonová, lektorka působící na Southern Institute of Technology na Novém Zélandu. Podle ní není na Novém Zélandu třeba tolika kontrol zaměstnanců, protože jsou fanoušky vlastní firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.