Každý zaměstnavatel nad 25 zaměstnanců má povinnost zaměstnávat 4 % osob se zdravotním postižením (OZP). Pokud je nezaměstnává, má povinnost odebírat výrobky či služby od zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají více než 50 % zaměstnanců se zdravotním postižením. Může také těmto firmám zadávat zakázky nebo odebírat výrobky z chráněného trhu práce.

Se změnou Zákona o zaměstnanosti dochází k výraznému omezení v poskytování náhradního plnění. Zaměstnavatel s více než 50 % OZP bude moci poskytnout náhradní plnění v maximální výši 800 000 Kč na jednoho zaměstnance OZP (při plném úvazku). Kvůli tomu řada firem od ledna 2012 nebude moci využívat možnosti řešení náhradního plnění se společnostmi, se kterými ho dosud řešila. Bude muset najít nové možnosti náhradního plnění.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Vyberte si přístup na míru Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
Máte již předplatné? Přihlaste se