Mladoboleslavská Škoda Auto dodala od ledna do konce října zákazníkům 741 800 vozů, což je meziročně o 16,2 procenta více. V říjnu vzrostly prodeje o 11,3 procenta na 77 000 vozů. Sdělil to včera mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Na dobrých výsledcích firmy se podílejí trhy Číny, Indie a Ruska. Koncem roku ale Škoda pociťuje rozdíly v dynamice poptávky v jednotlivých regionech. "Už po deseti měsících máme na dosah prodejní výsledky celého roku 2010 a v letošním roce poprvé v historii prodáme v celosvětovém měřítku více než 800 000 vozů," uvedl člen představenstva Jürgen Stackmann, odpovědný za prodej a marketing.

Na českém trhu automobilka v říjnu posílila o 0,6 procenta. Zákazníkům dodala celkem 5100 vozů. Očekává, že prodeje v Česku porostou i díky novému modelu Citigo, který se začne v listopadu prodávat právě na domácím trhu.