Spolehnout se, že obchodní smlouva, která fungovala při exportu do Irska či Švédska, bude plnit svoji funkci i v USA, je cestou do průšvihu - varuje vedoucí chicagského zastoupení exportní agentury CzechTrade Zuzana Pittnerová, která se už téměř dva roky stará o podporu českých firem v zámoří.

HN: S čím mohou tuzemští podnikatelé v USA nejlépe uspět?

Nemá smysl tam vozit zboží s nízkou přidanou hodnotou, které nemá výraznou konkurenční výhodu. V USA se dá koupit všechno na špičkové světové úrovni. Než se česká firma rozhodne vstoupit na tamní trh, měla by zodpovědně zhodnotit, zda její produkt je opravdu unikátní a má šanci tam obstát. Prorazit se například povedlo lůžkům z Linetu či tramvajím z Inekonu. Příští rok by měla začít fungovat továrna na zemědělské pneumatiky v státě Iowa, kterou si nechala postavit Česká gumárenská společnost.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se