Podvodů v internetovém bankovnictví ubylo, nebo se s nimi alespoň v poslední době představitelé řady bank nesetkali. Výjimku tvoří Česká spořitelna a UniCredit Bank. Podle vyjádření obou ústavů šlo o případy, kdy podvodné e-maily měly vyvolat zdání, že jde o sdělení banky. Cílem podvodníků je dostat se k datům klientů, která jsou třeba k přihlášení do internetového bankovnictví.
Spořitelna zaznamenává podle Jana Holinky díky velkému počtu klientů za rok až desítky podobných případů. UniCredit registrovala podle manažera přímého bankovnictví Radka Jirky na podzim jeden případ phishingu, tedy podvrženého e-mailu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.