Zatímco v USA, na Novém Zélandě či v Japonsku již mohou zákazníci platit v restauraci mobilním telefonem, v Česku to zatím možné není. Zpoždění za vyspělými evropskými státy ale činí nejvýše rok, říká ředitel oddělení poradenských služeb auditorské a konzultační firmy Deloitte ČR Patrik Horný.
HN: Jaké změny čekáte v internetovém bankovnictví?
Klíčové změny probíhají v mobilním bankovnictví. Postupně se zde zavádějí platformy, které využívají nové technologie pro bezdrátové vysokorychlostní připojení k internetu. Podstatný bude komfort. Klient bude moci ovládat aplikace hlasem, posuvem prstu či přes biometrické zabezpečení, což výrazně přispěje k vyšší ochraně během transakcí. Každý si bude moci vybrat mobil podle ceny či jednoduchosti využití. Mladší generace bude při současném vývoji preferovat hlavně jednoduchost a mobilitu. Nové způsoby ovládání také pomohou překonat bariéry uživatelů z jiných segmentů, kteří neměli k mobilitě v bankovnictví důvěru.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.