Zatímco v USA, na Novém Zélandě či v Japonsku již mohou zákazníci platit v restauraci mobilním telefonem, v Česku to zatím možné není. Zpoždění za vyspělými evropskými státy ale činí nejvýše rok, říká ředitel oddělení poradenských služeb auditorské a konzultační firmy Deloitte ČR Patrik Horný.

HN: Jaké změny čekáte v internetovém bankovnictví?

Klíčové změny probíhají v mobilním bankovnictví. Postupně se zde zavádějí platformy, které využívají nové technologie pro bezdrátové vysokorychlostní připojení k internetu. Podstatný bude komfort. Klient bude moci ovládat aplikace hlasem, posuvem prstu či přes biometrické zabezpečení, což výrazně přispěje k vyšší ochraně během transakcí. Každý si bude moci vybrat mobil podle ceny či jednoduchosti využití. Mladší generace bude při současném vývoji preferovat hlavně jednoduchost a mobilitu. Nové způsoby ovládání také pomohou překonat bariéry uživatelů z jiných segmentů, kteří neměli k mobilitě v bankovnictví důvěru.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se