Z pohledu zákazníka samá pozitiva. Více vlaků, lepší služby a nižší ceny. Po třech měsících žlutých vlaků RegioJet podnikatele Radima Jančury na českých kolejích se ukazuje, že konkurence funguje. S odstupem lze hodnotit, že to, co se ukázalo během posledních měsíců, je výsledkem konkurenčního boje.

Cestující si polepšili

Na trase mezi Prahou a Ostravou ušetří i lidé, kteří vůbec netuší, že zde jezdí nový dopravce. I když vyhledávače spojení uvádějí cenu 457 korun, u pokladny si České dráhy řeknou o 295 korun, tedy stejně, za kolik jezdí RegioJet. Ještě na začátku září byl tisk a občerstvení u Českých drah jen pro první třídu Pendolina, dnes je standardem i ve druhé třídě a rozšiřuje se do dalších vlaků. Levné pivo v Jančurových žlutých vlacích přimělo dráhy zlevnit tento nápoj i ve svých spojích. Urychlilo se i zavádění zásuvek a internetu do Pendolina.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se