Začalo to poslechem tisíce hodin nahrávek z call center. Nyní tři vědci z brněnské techniky chystají do praxe software, který z hlasu pozná emoce. Využívat ho budou call centra, lékaři i firmy při písemné komunikaci s klienty.

"Software dokáže cíleně vytřídit nahrávky, ve kterých zákazník projevoval vztek. Nebo hovory, kdy klient volal klidný, ale operátor ho v průběhu něčím rozčílil. Tyto poznatky call centrům pomohou třeba v dalším vzdělávání lidí," říká Petr Novák ze společnosti Retia, která vyvíjí počítačové programy pro call centra. Tato pardubická firma se spolu s vědci z Ústavu telekomunikací Vysokého učení technického v Brně na projektu podílela.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se