Vzpomeňte si, že jedna z prvních věcí, které Steve udělal, když se stal prozatímním výkonným ředitelem Applu, bylo zastavení prodeje desítek produktů.

Jedna věc je načrtnout senzační produkt na ubrousek nebo rádoby učeně kecat na schůzce nadšených designérů, kteří jsou jakýmisi vašimi učni. Ale co ty zděděné produkty, které jsou stále obchodními šlágry?

Nemusí to být jen iPody nebo iPhony, i ty nejméně výrazné produkty Applu přinášely výnosy a příjmy. Platily samy za sebe a pomáhaly udržet solventnost Applu. Každý z těch fádních předmětů spojoval Apple se spolehlivým proudem výnosů, i když v některých případech to byl jen malý přítok nebo tenký pramínek. Zastavit prodej zavedeného a stále se prodávajícího zboží je děsivé rozhodnutí. Ale jak jsme viděli, právě to Steve udělal. Desítky zavedených produktů snížil na pouhé čtyři. To překvapilo i správní radu. V té době byl předsedou Applu Edgar Woolard, výkonný ředitel DuPontu, který řekl: "Poklesla nám brada, když jsme se to dozvěděli." Ekonomičtí komentátoři a analytici z Wall Street často tlačili na Steva, aby rozšířil podíl Applu na trhu prodejem komodit nebo přechodem do segmentů, v nichž společnost nebude lídrem. Steve se takovému tlaku nikdy nepodřídil.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se