Odstartovat podnikání, zejména v novém odvětví, je většinou výsadou mladých. Například Mark Zuckerberg založil Facebook ve svých 23 letech a Andrew Mason zase Groupon, vzor všech slevových serverů, v šestadvaceti. Oba jsou dnes dolaroví miliardáři. Západní svět se svojí stárnoucí populací asi v příštích desetiletích moc takových podnikatelů neuvidí. Anebo právě naopak.

Časopis The Economist se nedávno věnoval výzkumům sledujícím věk podnikatelů v době založení úspěšné firmy. V minulosti totiž existují i příklady lidí, kteří založili veleúspěšný podnik v pozdním věku. Například zakladatelům McDonaldu nebo Kentucky Fried Chicken bylo přes padesát, když v minulém století začínali. A teď se doba podnikatelů začínajících v pokročilém věku zřejmě vrací. Dane Strangler z Kauffmanovy nadace zjistil, že nejvíc nových firem v letech 1996-2007 v USA podle věkových kategorií založili lidé mezi 55 a 64 lety.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se