Mimo hranice Číny jsou společnosti Kweichow Moutai a Wuliangye Yipin takřka neznámé. Přesto patří k celosvětově nejprodávanějším značkám luxusního alkoholu, ročně vydělávají miliardy dolarů a hodnota jejich firemní značky je údajně větší než v případě firem, jako jsou Gucci, Rolex nebo Cartier.

Vyplývá to z letošního žebříčku nejhodnotnějších luxusních značek světa, který vydává Hurun Research Institute. Obě čínské firmy se v něm poprvé objevily v první desítce. Firemní značka Moutai má jakožto čtvrtá v pořadí hodnotu 12 miliard dolarů a sedmá Wuliangye 7 miliard dolarů. První příčku drží francouzská značka Louis Vuitton, patřící koncernu LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se