Mimo hranice Číny jsou společnosti Kweichow Moutai a Wuliangye Yipin takřka neznámé. Přesto patří k celosvětově nejprodávanějším značkám luxusního alkoholu, ročně vydělávají miliardy dolarů a hodnota jejich firemní značky je údajně větší než v případě firem, jako jsou Gucci, Rolex nebo Cartier.
Vyplývá to z letošního žebříčku nejhodnotnějších luxusních značek světa, který vydává Hurun Research Institute. Obě čínské firmy se v něm poprvé objevily v první desítce. Firemní značka Moutai má jakožto čtvrtá v pořadí hodnotu 12 miliard dolarů a sedmá Wuliangye 7 miliard dolarů. První příčku drží francouzská značka Louis Vuitton, patřící koncernu LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.