Audi je posledním výrobcem z luxusní německé trojky, který v segmentu top manažerských limuzín přišel s hybridním modelem. Konkurenční BMW a Mercedes-Benz už své vozy představily. Čekání se ale vyplatilo, automobilka z Ingolstadtu totiž jako jediná z nich poslala na silnice opravdový full-hybrid, tedy vůz, který je schopný jet i pouze na elektrický pohon. HN v okolí Neckarsulmu zkoušely, jak se s ním jezdí.

Audi bylo natolik odvážné, že pod kapotu svého vrcholného sedanu umístilo jen benzinový čtyřválec 2.0 TFSI. Tak malé motory byly v tomto segmentu tabu do té doby, než vyzkoušel Mercedes v S-třídě naftový čtyřválec. Benzin ale nemá nikdo. Spalovací jednotka ovšem není sama. K ruce má elektromotor, celé soustrojí je zapojeno paralelně pomocí spojky. Dohromady je schopné produkovat výkon 245 koní a maximum točivého momentu 480 Nm.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se