Audi je posledním výrobcem z luxusní německé trojky, který v segmentu top manažerských limuzín přišel s hybridním modelem. Konkurenční BMW a Mercedes-Benz už své vozy představily. Čekání se ale vyplatilo, automobilka z Ingolstadtu totiž jako jediná z nich poslala na silnice opravdový full-hybrid, tedy vůz, který je schopný jet i pouze na elektrický pohon. HN v okolí Neckarsulmu zkoušely, jak se s ním jezdí.
Audi bylo natolik odvážné, že pod kapotu svého vrcholného sedanu umístilo jen benzinový čtyřválec 2.0 TFSI. Tak malé motory byly v tomto segmentu tabu do té doby, než vyzkoušel Mercedes v S-třídě naftový čtyřválec. Benzin ale nemá nikdo. Spalovací jednotka ovšem není sama. K ruce má elektromotor, celé soustrojí je zapojeno paralelně pomocí spojky. Dohromady je schopné produkovat výkon 245 koní a maximum točivého momentu 480 Nm.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.