Ferruccio Lamborghini se v roce 1916 narodil ve znamení býka. Možná proto našel po šestačtyřiceti letech již jako úspěšný výrobce traktorů inspiraci na statku svého přítele Dona Eduarda Miury a za necelých dvanáct měsíců se rozzuřený býk stal symbolem jeho nově zrozené automobilky.
Ani pro jména jednotlivých modelů se Lamborghini příliš nevzdaloval od stáje svého oblíbeného zvířete. Inspirací mu byly býčí zápasy, toreadoři a jejich zbraně či regiony, ve kterých se bojovní býci chovají. V roce 1970 při představení nového "gentlemanského" kupé na ženevském autosalonu proto Ferruccio Lamborghini odkázal na španělskou oblast Jarama jako zdroj názvu. Tisk však záhy novinku spojil se závodním okruhem téhož jména, což zakladatel společnosti nelibě nesl. Navíc to nebylo jediné zklamání, které existenci Jaramy provázelo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.