Výroba aut se musí přesunout dál na východ. Jen tam mohou automobilky dosahovat růstu i dostatečných marží. Česka by se však tento velký přesun týkat neměl. Zatím. Expert švýcarské investiční banky UBS na automobilový průmysl Rolf Ganter říká, že nové trendy jsou pro Česko spíše příležitostí než rizikem.

Výroba aut v Česku by podle něj měla dál těžit z relativně levné pracovní síly ve srovnání se západní Evropou. Součástky vyrobené v tuzemsku však půjdou pouze do aut prodávaných v Evropě. Kdo chce uspět v Asii a na dalších rychle rostoucích trzích světa, musí tam přesunout nejen výrobu aut, ale i autodílů. "Je to jasný trend, že výrobci chtějí, aby je dodavatelé následovali do nových zemí výroby. Vyloženě je k tomu nutí - buď je budou následovat i do Číny, nebo nebudou dodávat ani v Evropě," říká Ganter.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se